Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Video kwaliteit

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

bstockHome userMember since 2006
ben momenteel vdj aan 't testen en ben niet tevreden over de video kwaliteit.
Indien je een VOB file afspeelt in een dvd player of in VDJ is er een beduidend groot verschil.
Kan hier zich iemand in terug vinden, en zoja is hier een oplossing voor ? andere codex ??
Voor de rest prima resultaat..

Bart
 

Inviato Sat 09 Dec 06 @ 6:28 pm
Bart,
ik gebruik ook vob bestanden. Hiervan is de kwaliteit prima, zelfs op een beamer met een projectie van 3*4m. De kwaliteit wordt door een aantal zaken bepaald: De kwaliteit van je vob file, de kwaliteit van je video kaart, de snelheid van je pc en je codecs.
Om vob af te spelen wordt de codec van PowerDVD en die bij Nero zit aangeraden. De kwaliteit van je file is belangrijk, hoe is deze ge-encode en speel je bijvoorbeeld breedbeeld af op een standaard scherm (er dient dan transformatie plaats te vinden).
Daarnaast is een goede grafische kaart met ddr3 geheugen belangrijk. Een laptop of pc met met shared memory videokaart zal waarschijnlijk niet goed gaan werken. Daarnaast is een snelle pc van groot belang.
Hou er rekening mee dat het afspelen van een video binnen vdj heel wat anders is dan een video afspelen in bijvoorbeeld de mediaplayer. In vdj zullen er veel meer resources noodzakelijk zijn om te pitchen, scratchen video transitions etc.
Ewout
 

Inviato Sun 10 Dec 06 @ 6:52 pm
bstockHome userMember since 2006
Ewout,

blij te horen dat het wel beter kan.
Hoe kun je een andere codex gebruiken? Ik heb reeds beide players op pc staan, nl Nero en power dvd.
In de settings van Vdj staat in de codecs tab bij de het vob bestand 'Video decoder'.
Maar hier ken ik geen van deze codexen selecteren (Nero of power dvd)

Ook de setting 'use hardware acceleration' geeft een verbetering als deze niet aangevinkt staat.

PC = Pentium 4 3.2 GHZ
VGA = ATI 850XT / DDR3 / 256 MB


Bart
 

Inviato Sun 10 Dec 06 @ 7:46 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)