Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ4 met timecoded vinyl: Slaat over tijdens het cue'en van de plaat

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Ik gebruik VDJ4 (demo) en een ESI U46DJ plus twee timecoded vinyls (geleent van een vriend, platen zijn goed).

Inmiddels heb ik alles goed werkend gekregen en geeft VDJ ook aan dat het signaal 100% is. Het rare is wel dat met mijn CD-spelers het signaal heel constant is, terwijl het met de vinyls vrij rommelig is in de grafieken bij advanced view van de timecode config. Maar goed ik denk dat dit zo hoort.

Het probleem is nu alleen dat ik niet kan cue'en... de plaat slaat dan volgens mij over.
Het is zelfs zo dat als ik ook maar een heeel klein tikje tegen mijn draaitafel geef (Reloop RP-4000) het nummer al overslaat...

Ik heb het probleem met beide draaitafels, ik heb ook al verschillende elementen gebruikt (concorde pro en de standaard reloop elementen met daarop andere naalden). Ik heb het gewichtje van mijn arm helemaal vooruit gezet zodat hij (te) stevig in de groeven van de plaat ligt... maar dat wil allemaal niet helpen.

Volgens mij is het een probleem wat wel is vaker voorkomt dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen/advies geven.
 

Inviato Sun 10 Dec 06 @ 9:04 pm
kunde met de Demo beide tcv's gebruiken? Ja jongen het ligt misschien aan die ESi u46 dj of je moet wa zoeken met de instellingen spelen. je moet ook in de advanced view zo iets afvinken van rca software ofzo iets, dat moet je afvinken anders begint hij lastig te doen.

Maar goed gewoon blijven proberen.
 

Inviato Sun 10 Dec 06 @ 11:14 pm
Je dient de druk van je naald goed af te stellen. Dit betekent, niet te zwaar en niet te licht en de anti skating dient ook goed te staan. Weet je niet precies hoe dit in zijn werk gaat, zie dan de website van Ortofon bijvoorbeeld. Te zware naald druk is slecht voor je naald en vinyl en kan daarnaast ook overslaan tot gevolg hebben.
Gebruik je de officiele vdj tijd code platen? Zo ja hoe oud zijn deze? De eerste serie namelijk hebben een goede en een slechte kant. De slechte kant is uit het midden geperst, waardoor overslaan voor kan komen en een niet constante snelheid.
Als je een gewone vinyl draait slaat de plaat dan ook over?
Ewout
 

Inviato Mon 11 Dec 06 @ 5:57 pm
Met normale platen heb ik het niet nee... hierin blijft de naald goed in liggen. Met de originele VDJ platen slaat hij dus snel over, zelfs als ik heel ligt tegen de draaitafel aan tik... Als ik de platen bekijk en vergelijk met een normale plaat zie ik ook dat die VDJ plaat hele lichte sporen heeft, logisch wat het zijn alleen maar hoge tonen.

Maar waarom heb ik dit dan alleen met de VDJ plaat, ongeacht welke draaitafel, element of naald gebruik...

Ik denk niet dat het een instelling is in VDJ want dat werkt gewoon goed, met CD helemaal... het gaat fout zodra de plaat overslaat, en dat is snel :(

PS. Ik heb beide kanten van die plaat gebruikt dus daar moet het niet aan liggen, de plaat is overigens iets van een maand oud dus ik vind het maar een raar probleem.
 

Inviato Tue 12 Dec 06 @ 6:40 pm
Als de plaat een maand oud is is het zeker een van de nieuwe types. De oudere types waar problemen met 1 kant zijn zijn ongeveer 1,5 a 2 jaar geleden verkocht.
Ik vind het wel raar dat er verder geen posts en of klachten te vinden zijn. Dit terwijl er toch een heel stel fanatieke time code users zijn.
Heb je het gewicht en de anti skating nu goed staan? Zit er geen ruimte tussen het gat en de spindle? Post anders even in het hardware forum.
Ewout
 

Inviato Wed 13 Dec 06 @ 12:44 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)