Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: pitch vraag

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Allereerst bedank ik iedereen die mij zulke goede informatie heeft gegeven over jullie platen.
Ik heb mijn zoon een tegoed bon gegeven en twee weken later kwamen de platen binnen en alles werkte.
Nu is het zo dat hij van zijn spaargeld een laptop heeft gekocht en daar Virtual Dj op heeft gezet.
Alleen nu als hij het nummer versnelt of vertraagd worden de tonen ook hoger of lager. Dit was eerst niet het geval. Weet iemand hoe je dit terug zet?

Alvast heel erg bedankt.

Dhr. B de Jong
 

Inviato Wed 13 Dec 06 @ 5:33 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
ik ben niet echt een expert op dat gebied maar volgens mij klopt dat ook kan het verkeerd hebben hoor maar als je een video bv sneller afspeelt is het geluid als je dat al hebt ook anders.
 

Inviato Wed 13 Dec 06 @ 7:11 pm
Als je met een normale platen speler de pitch verandert, dan verandert zowel de key als het tempo. Het tempo is de snelheid, de key is de toonhoogte van de song. Hoe sneller hoe hoger het geluid (smurfen), hoe langzamer hoe lager de toon.
Met (vele) cd spelers en vdj kan je de pitch veranderen, waarbij je de snelheid (=tempo) verandert, maar de toonhoogte niet. Dit heet Time strech, key lock of master tempo

Het hangt er van af welke versie van vdj gebruikt wordt.
In versie 3.4 zit er in het config menu een time strech optie. Deze geldt gelijk voor beide decks.
In vdj 4 staan bij beide decks in de skin een sleuteltje met de term keylock. Hier kan je de keylock per deck aan of uit zetten.

Met vdj 4 is zelfs nog meer mogelijk: zet eerst de key lock uit, schuif dan de pitch slider naar -4%. Zet nu de key lock aan. Als je de pitch nu schuift naar +4 zal het nummer 4% sneller afspelen, maar klinkt de toonhoogte als -4.
Ewout
 

Inviato Wed 13 Dec 06 @ 8:24 pm
onf1PRO InfinityMember since 2005
handige tip heb ik ook weer wat geleerd een vraagje ewout had je nog tips over die andere post van mij over die MK2 hij werkt nog steeds niet.
 

Inviato Wed 13 Dec 06 @ 10:33 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)