Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Trial 4.1 kraak in koptelefoon

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

erbicomHome userMember since 2006
Ik heb zojuist de trail-versie van VirtualDj gedownload en het ziet er allemaal prachtig uit! Ik werk met een 2,4 Ghz pc en 1 Gb intern geheugen en twee geluidskaarten, 1 onboard en 1 usb-stick geluidskaart. Maar nu merk ik dat er bij het vooraflsuisteren er een "kraak" in het geluid zit! Hoe harder het nummer, hoe harder de kraak door de koptelefoon. Uit de boxen komt het geluid goed. Ook bij het wisselen van geluidskaarten in het Configuratiescherm blijft dat krakende geluid. Nu had ik het forum al een beetje doorgespit en gezien dat je de performance wat kon aanpassen, maar dat werkt maar tijdelijk. Na 2 minuten is het krakende geluid er weer. Ook had ik bij de eigenschappen van de geluidskaart al het e.e.a. geprobeerd aan te passen, maar ook dat heeft geen gunstige invloed. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij de volledige versie ook zo is. Maar ik wil het weekend wel lekker gaan testen, is dit dus op te lossen voor deze trail-versie? Ik zou graag van m'n 13-de maand het pakket aanschaffen, maar als de trail-versie niet 100% werkt, krijg ik een beetje twijfels :)
 

Inviato Fri 22 Dec 06 @ 1:11 pm
erbicomHome userMember since 2006
Kan bericht niet aanpassen, daarom hier maar even verder.

Ik las ook dat het wel eens kon liggen aan het feit dat je twee (totaal) verschillende geluidskaarten gebruikt. Zou het schelen als ik 1 usb 5.1 geluidskaart gebruik voor zowel de "master" als het voorafluisteren? Wie heeft hier ervaring mee? Geluidskwaliteit is trouwens van minder belang aangezien er voornamelijk gedraaid wordt in een ruimte (kelder) waar de akoestiek al 0,0 is en het al snel zeer lawaaierig is.
 

Inviato Fri 22 Dec 06 @ 5:50 pm
De3jehHome userMember since 2006
Wat ik ook het probleem vindt van 4 is dat als je de pitch sneller zet dat het net lijkt alsof je smurfen house maakt

als je dat met versie 3 deed bleef de tekst gewoon normaal
 

Inviato Fri 22 Dec 06 @ 8:57 pm
erbicomHome userMember since 2006
Maar dat kan je oplossen door op het slotje te klikken toch (keylock onder de + en - pitch)? Dan gaat alleen het tempo omhoog, maar de pitch blijft hetzelfde.
 

Inviato Fri 22 Dec 06 @ 9:55 pm
erbicomHome userMember since 2006
Damn! lastig dat je je eigen bericht niet kan editten hier! Maar ik bedoelde, de toonhoogte blijft hetzelfde (of is dat ook de pitch...?) Nog niet veel kaas van gegeten dus, maar ik leer vlot hoor :)
 

Inviato Fri 22 Dec 06 @ 9:57 pm
h3rj4nHome userMember since 2006
Ik heb ook het probleem dat het kraakt.

Volgens mij is dit alleen zo bij de 2e geluidskaart die er in zit. Of de een kraakt of de ander. Niet allebei tegelijk.
 

Inviato Fri 22 Dec 06 @ 10:59 pm
Het probleem van kraken kan aan een aantal zaken liggen:
- Het uitgangssignaal is te hard, hierdoor gaat de geluidskaart in de klip. Bij analoge audio, bijvoorbeeld vroeger met een cassettedeck, krijg je dan vervorming. Bij digitale processing, zoals in een pc, gaat het kraken. Dit kan je op een aantal manieren oplossen. Zet de gain lager, je kunt ook een gain level opnemen in je skin. Houdt deze altijd op 0 of lager (-1, -2 of -3dB). Je kunt ook in het config menu op het optie tab de optie Gain -> Always 0dB aanzetten

- Het nadeel van 2 geluidskaarten is dat beide kaarten vrijwel nooit dezelfde latency (vertraging) hebben. De snelste kaart moet zich dan aanpassen aan de langzamere kaart. Hierdoor kunnen samples (stukjes audio van een paar milliseconden) dubbel afgespeeld worden. Hierdoor klinkt het ook als kraken of tikken. De goedkoopste oplossing is een 5.1 geluidskaart aanschaffen en deze gebruiken. Je kunt het ook wat professioneler aanpakken en een wat betere geluidskaart aanschaffen. Deze laatste hebben vaak een betere latency (en reageren dus sneller) dan een standaard soundblaster.
Ewout
 

Inviato Sat 23 Dec 06 @ 4:42 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)