Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VirtualDJ Demo versie + timecode probleem

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

agrixHome userMember since 2006
Ik zag pas geleden het concept met Timecode in combinatie met VirtualDJ en dat sprak me wel aan.

Maargoed het volgende probleem.

Heb dus een Maya44 USB aangeschaft.
2 VirtualDJ timecode vinyls (heb ik krom aangeleverd gekregen :S)
en VirtualDJ trial

Alles aangesloten krijg en nu krijg ik een enorm dof geluid uit. Heb al aardig wat forums afgestruind en alle mogelijke oplossingen geprobeerd zoals bij de performance tab op auto te zetten. Dit zonder succes.

Ik heb zelf een Lifebook laptop met 1GB geheugen een 1.5Ghz Centrino processor. Dit zou volgens mij geen probleem moeten opleveren.

Kan iemand hier mij bij helpen. Of ligt het puur aan de demo versie dat het geluid zo dof is ????

Ik bedoel het werkt perfect allemaal het enige wat nu tegenzit is dat het geluid dof is! En dat weerdhoud me toch echt om dit pakket te gaan kopen

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen!!
 

Inviato Fri 19 Jan 07 @ 4:11 pm
Het lijkt allemaal goed te staan. Heb je in het config menu op het soundcard tab de Maya instelling gekozen? De instelling in het performance scherm dient inderdaad altijd op auto te staan. De echte latency van de maya stel je in in het Maya configuratie menu.
Is het geluid dof of alleen zacht? Heb je in vdj de instellingen van de eq gecontroleerd? Staan de volume sliders in het maya config menu goed? Waar komen de nummers vandaan die je afspeelt?
Probeer zoveel mogelijk info te geven, naders wordt het heel lastig om je probleem op te lossen. Ik heb zelf ook een Maya en dit werkt prima.
Ewout
 

Inviato Sat 20 Jan 07 @ 4:25 pm
agrixHome userMember since 2006
Hoi, Bedankt voor je reply!

http://home.wanadoo.nl/g.damstra/maya/
Bovenstaande url vind je al mijn instellingen in screenshots terug.

De volume sliders van Maya zelf heb ik zo ongeveer aangepast totzerre het geluid goed heb gekregen.

En nog een vraag. Ik heb de platen krom aangeleverd gekregen heeft dat ook enig invloed erop?? Want ik kan bijvoorbeeld niet van positie veranderen in het nummer waar ik ook enorm van baal. (dus naald op andere positie en dat het nummer ook van positie veranderd)

Hopelijk geeft dat voldoende info!

Hoor graag een reactie terug.
 

Inviato Mon 22 Jan 07 @ 5:37 pm
Heb je de vinyls bij vdj gekocht? Zo ja stuur dan even een berichtje naar e-service. In veel gevallen worden ze dan omgeruild.
Opde performance tab (2e_tab.jpg) staat de latency wel erg hoog. Met 40ms latency valt er niet te draaien. Zet deze op high-speed. Mocht je dan tikken oid krijgen zet deze dan 1 stapje lager.
De volume sliders van de output (4e_tab.jpg) staan erg laag, zet deze maximaal (helemaal naar boven). Vink de beide opties "Mute" in het monitor panel aan en zet de volume sliders op mongeveer de helft.
Dan zal het waarschijnlijk al een stuk beter gaan.
Ewout
 

Inviato Mon 22 Jan 07 @ 7:56 pm
agrixHome userMember since 2006
Quote :
Heb je de vinyls bij vdj gekocht? Zo ja stuur dan even een berichtje naar e-service. In veel gevallen worden ze dan omgeruild.

Ja ik heb ze bij VirtualDJ gekocht. Ik zal ze eens berichten.

Quote :
De volume sliders van de output (4e_tab.jpg) staan erg laag, zet deze maximaal (helemaal naar boven). Vink de beide opties "Mute" in het monitor panel aan en zet de volume sliders op mongeveer de helft.
Dan zal het waarschijnlijk al een stuk beter gaan.


Ik heb je advies opgevolgt en het gaat een klein beetje beter. Maar nog steeds overstemd te bass.
Ik heb nu verschillende stijlen van Hiphop totaan Terror geprobeerd en overal overstemd de Bass. ik snap er gewoon niets van :S
Al mijn mp3's zijn van kwaliteit (192Kbit) meeste heb ik zelf geript van vinyl.
Hieronder weer een reeks van screenshots.

http://home.wanadoo.nl/g.damstra/maya/

Zoals je ziet heb ik de volume slider van maya zelf niet helemaal hoog gezet omdat dan de bass zwaar overstemd raakt.
Ik heb de volumesliders in virtualDJ op de helft gezet en/of zelfs lager. Ook de bass knop een stuk lager gezet omdat het anders niet te doen is.
De master volume slider heb ik ook een stuk lager gezet.

Iig nog bedankt voor je hulp!! :) schiet tenminste een beetje op zo
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 2:43 pm
Hoe staat in het config menu de "Auto gain" instelling? Ik raad je aan om deze op "Always 0 dB" te zetten. Ik kijk morgen even naar het plaatje dat je gepost hebt.
Ewout
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 9:39 pm
agrixHome userMember since 2006
Autogain staat op 0db en nog geen verschil :/
 

Inviato Wed 24 Jan 07 @ 8:06 pm
Als je een nummer met Winamp of Mediaplayer afspeelt heb je het dan ook?
Ewout
 

Inviato Wed 24 Jan 07 @ 8:24 pm
agrixHome userMember since 2006
Ewout,

Oke je mag mij nu ff heel hard klappen,, tiefus

Ik ben echt stom!! Een vriend kwam met de bijdehand
Dat alles zo overstuurd was doordat ik 'm iedere keer op de phono input aansloot.
Maarja een maat van me kwam met het beidehand idee om ze in de cd-input te stoppen..


En voila het werk naar behoren|!!!


Tnx voor je hulp in ieder geval. En sorry dat ik zo je tijd heb verspilt :)

Ik gaat 1 dezer weken het volledige pakket bestellen

gr Miguel
 

Inviato Wed 24 Jan 07 @ 8:51 pm
Geeft niets, je kunt iedere dag iets leren...
Ik brak er mijn hoofd al over wat dit kon zijn. Gelukkig dat het nu opgelost is.
Ewout
 

Inviato Thu 25 Jan 07 @ 6:25 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)