Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: traag laden mp3

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hallo
ik heb een probleem met het laden van mp3, als ik ongeveer een 15 tot 20 minuutjes heb gedraaid, dan begint mij vdj heel traag te laden en daarna gaat hij haperen. ik heb onlangs mijn laptop van 256ram naar 512 ram laten verhogen omdat het probleem toen ook al was.
dit zijn de gegevens:

medion laptop
pentium R cpu 2.53 GHZ
kloksnelheid 933 MHZ
512 ram geheugen daarvoor was het 256 ram

kan ik dit nog oplossen of is de laptop toch te licht bevonden?????
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik heb ook een Acer nu een jaartje oud, deze doet het zeer goed, hier de gegevens:

Acer
processor 3000+
kloksnelheid 1,80 GHZ 512 RAM

groetjes Albert



 

Inviato Mon 22 Jan 07 @ 11:36 pm
Ik denk dat het op deze machines toch moet lukken, alhoewel 512mb ram een beetje licht is als je veel FX gaat gebruiken. Maar mocht je computer te licht zijn, zou het haperen niet beginnen na 15-20 minuten, maar eerder onmiddellijk.

Misschien is je ram-geheugen vol na 20 minuten. Dit zou je kunnen oplossen met een ram-optimizer. Misschien kan je deze eens gebruiken:

http://www.bysoft.com/freeram.php

Het is wel een beta, maar bij mij werkt het prima, en het is de enige die ik ken die gratis is.

Groetjes.
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 1:39 am
ik ga is proberen op de medion........de acer is geen prbleem die heeft het bewezen op 4 dagen dag en nacht te draaien, zonder pauze

groetjes Albert
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 8:11 am
manducator wrote :
Ik denk dat het op deze machines toch moet lukken, alhoewel 512mb ram een beetje licht is als je veel FX gaat gebruiken. Maar mocht je computer te licht zijn, zou het haperen niet beginnen na 15-20 minuten, maar eerder onmiddellijk.

Misschien is je ram-geheugen vol na 20 minuten. Dit zou je kunnen oplossen met een ram-optimizer. Misschien kan je deze eens gebruiken:

http://www.bysoft.com/freeram.php

Het is wel een beta, maar bij mij werkt het prima, en het is de enige die ik ken die gratis is.

Groetjes.

moet ik nog iets instellen of werkt deze automatisch na het instaleren als ik vdj ga gebruiken??
Albert
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 8:30 am
jammer maar helaas het werkt ook niet, heb het uitgeprobeerd maar na een aantal nummers gedraaid te hebben begint het te haperen, als ik een nummer laad dan stopt hij en laad hij niet meer verder..ik begrijp het niet meer. zou het ook kunnen als de laptop te warm wordt dat deze begint te flippen..

Albert
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 10:23 am
albertloos wrote :
jammer maar helaas het werkt ook niet, heb het uitgeprobeerd maar na een aantal nummers gedraaid te hebben begint het te haperen, als ik een nummer laad dan stopt hij en laad hij niet meer verder..ik begrijp het niet meer. zou het ook kunnen als de laptop te warm wordt dat deze begint te flippen..

Albert


Geen idee, ik vrees dat dit een probleem is voor de techneuten met iets meer kennis dan mij. Ik ben geen laptop gebruiker. Sorry...
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 12:42 pm
manducator wrote :
albertloos wrote :
jammer maar helaas het werkt ook niet, heb het uitgeprobeerd maar na een aantal nummers gedraaid te hebben begint het te haperen, als ik een nummer laad dan stopt hij en laad hij niet meer verder..ik begrijp het niet meer. zou het ook kunnen als de laptop te warm wordt dat deze begint te flippen..

Albert


Geen idee, ik vrees dat dit een probleem is voor de techneuten met iets meer kennis dan mij. Ik ben geen laptop gebruiker. Sorry...

toch hartelijk bedank om mij te helpen,
albert
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 2:04 pm
probleem waarschijnlijk gevonden?? als ik de verwarming aan zet dan gaat het mis. dus zal ik een extra koeling moeten plaatsen.
groetjes Albert
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 2:34 pm
Is hier ook een probleem.
Ik heb zopas m'n DJ Control op een andere pc geinstalleerd, maar hij wilt de mp3's maar niet vlot laden.
Zal dus inderdaad wel aan de warmte liggen, die pc word snel warm...
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 8:24 pm
Voor laptops zijn goede koelers beschikbaar. Deze plaats je onder je laptop, waarna de koeler de onderkant koelt.

Het langzaam laden van nummers kan aan de "speedload" optie in het register liggen. Zodra je een video file laadt gaat in het config menu op het video tab het vinkje "Enable video" aan. Om ervoor te zorgen dat de video niet gaat haperen, gaat het laden langzamer. Heb je een hele snelle pc, kun je dit langzaam laden "uitzetten" door de speedload optie in het register op 1 te zetten. Je kunt echter ook het "enable video" vinkje afzetten.
Ewout
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 9:49 pm
Superstom wrote :
Heb je een hele snelle pc, kun je dit langzaam laden "uitzetten" door de speedload optie in het register op 1 te zetten. Je kunt echter ook het "enable video" vinkje afzetten.


Ewout

waar ga ik die vinden om dat uit te zetten???zie het niet staan.zie ook niet waar ik dat op 1 kan zetten
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 10:43 pm
albertloos wrote :
waar ga ik die vinden om dat uit te zetten???zie het niet staan.zie ook niet waar ik dat op 1 kan zetten


Je kan ook dit tooltje downloaden: registry tool

http://www.virtualdj.com/addons/view.html?type=tool&page=2

Hiermee kan je settings in het register veranderen, zonder kennis te moeten hebben van het register. Hier kan je speedload aan- of uitvinken.

Het tooltje is wel enkel voor pro gebruikers en voor VDJ 4.x
 

Inviato Tue 23 Jan 07 @ 11:20 pm
ga het testen,heb het opgeslagen op usb stick,moet ik dat gewoon op mijn bureaublad plaatsen??en dan alles instellen,want instaleren doet hij niet. alvast bedankt voor de hulp allemaal

Albert
 

Inviato Wed 24 Jan 07 @ 8:37 am
albertloos wrote :
ga het testen,heb het opgeslagen op usb stick,moet ik dat gewoon op mijn bureaublad plaatsen??en dan alles instellen,want instaleren doet hij niet. alvast bedankt voor de hulp allemaal

Albert


Ik voer het zelfs rechtstreeks vanuit de zipfile uit. Je hoeft het niet eens te unzippen. Dubbelklikken (je krijgt dan een tabblad met als keuze 'uitvoeren') en instellen. Kies de instellingen naar keuze (alhoewel ik ze ook niet allemaal ken). Klik op apply en daarna close. Als alles goed gaat, krijg je de melding 'registry updated'.

Als het niet lukt, helpen we je verder.
 

Inviato Wed 24 Jan 07 @ 4:17 pm
werkt ok, maar moet een koeler kopen want hij wordt veel te heet. bij deze hartelijk dank allemaal
 

Inviato Thu 25 Jan 07 @ 4:18 pm
albertloos wrote :
werkt ok, maar moet een koeler kopen want hij wordt veel te heet. bij deze hartelijk dank allemaal

Graag gedaan.
 

Inviato Thu 25 Jan 07 @ 4:42 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)