Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VirtualDJ met Cd spelers

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum dus zal me even voorstellen:
Wouter / 19 Jaar / student te rotterdam & thuis-DJ :)

Ik ben al een tijdje opzoek naar een soort van finalsratch en zag dat ik hier een demo kon downloaden die dit ook kan:

Dus heb ik het volgende gedownload:
- VDJTimeCode.mp3 -> gebrand naar audio CD
- virtualdj_trial.exe

Nu het ik deze cd in mijn pro-scratch cd speler gedaan en die aan de line-in van mijn fortisimmo-game sound III 7.1 kaartje gedaan. En virtual dj gestart. Na even wat afgesteld te hebben werkte het volgende:

Ik kan scratchen met mijn cd-speler, pitch benden, pitchen,
ik kan zoeken via mijn cd speler MAAR de mp3 gaat hier niet mee met zoeken :( als ik de cd speler met de timecode dus op 5 minuten zet gaat het mp3tje gewoon weer verder spelen vanaf de eerste minuut.

Nu weet ik dat ik geen echt goede geluidkaart heb zonder ASIO en niet de volledige versie van virtualdj, maar hoe komt dit ??

Ik wil binnenkort de Maya USB44 gaan bestellen (iemand nog suggesties waar ik hem het beste kan bestellen ????) en de volledige versie van virtualdj als alles gaat werken, maar ik wil graag eerst even zeker weten dat de trail werkt voordat ik het echt ga aanschaffen

Alvast bedank igg

Wouter
 

Inviato Mon 23 Aug 04 @ 9:33 pm
Even Verkort:

Ik heb virtualdj gedownload & de mp3 op een cd gebrand en in mijn cd speler gedaan:

De search doet het niet goed, als ik op 5 min sta op de cd loopt de mp3 vrolijk door in minuut 2 ofzo
 

Inviato Tue 24 Aug 04 @ 7:30 pm
Let er op dat bij het afstellen van het timecode signaal in het config menu, de kwaliteit van het signaal 100% is. Ik heb hier ook mee zitten prutsen. Als het signaal onder de 100% komt, werkt de needle drop (lees de positie van de plaat, of cd) niet.
Ik heb het nu werkend op een cdj500 van Pioneer en op een Denon 2500f. Het nadeel van deze spelers is dat als je een cue punt wil instellen laat de speler steeds een kort stukje horen. Hier gaat de timecode helemaal van op tilt. Waarschijnlijk gaat dit met een Denon 5000, Pioneer cdj1000 of Numark CDX beter, omdat deze echt vinyl emulatie hebben.
Succes, Ewout
 

Inviato Tue 24 Aug 04 @ 8:25 pm
Thnx :)

Ik krijg het signaal op meerdere manieren op 100%, dus ik heb ff zitten afstellen en relative mode uitgevinkt.
Nu als ik zoek op mn PSX gaat hij meestal goed mee met het mp3tje

Alleen 1 op de 6 keer pakt hij hem nog steeds niet.... :(, nog een klein tikje teken het searchwiel is dan meestel de oplossing maar wel een beetje jammer

Met instellen krijg ik het niet scherper, hopelijk gaat eruit als ik zon ASIO soundcard heb ??? of zal dit ook niet veel uitmaken ?

Thnx igg, ik ben alweer een stuk verder gekomen

Wouter
 

Inviato Tue 24 Aug 04 @ 11:14 pm
Het is nu wel gelukt om de trial van DJDecks werkend te krijgen met een finalscratch CD, dus eigenlijk is de missie al votooid.

Alleen jammer dat het bij virtualDJ nog steeds niet helemaal lekker werkt, mede omdat ik nu er over na zit te denken om DJdecks aan te schaffen.

Thnx voor alle hulp igg

Wouter
 

Inviato Wed 25 Aug 04 @ 5:58 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)