Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: 7.1 geluidskaart en nog steeds werkt t niet!!

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

qremcoHome userMember since 2007
Sorry dat ik nog niet geregistreerd ben, maar ik ga deze maand de hercules mk2 halen en dan heb ik de orginele software!!

Maar mijn vraag is dus, ik heb nu een 7.1 geluidskaart, maar nog steeds kan ik niet de upcoming track beluisteren door de kop telefoon ik heb alle instellingen al geprobeerd maar je blijft steeds ook de 2e track door de master horen, wat zijn precies de juiste instellingen?

greetz remco
 

Inviato Fri 30 Mar 07 @ 5:05 pm
Als je de MK2 hebt, kun je 'm gewoon in je MK2 steken;)

In VDJ als output 'Headphones' zetten, dan als 4.1 kaart, en stip je 7.1 kaart aan.
Dan kies je gewoon over welk kanaal je je master wil en over welk je koptelefoon.



Dan gewoon aansluiten;)
 

Inviato Fri 30 Mar 07 @ 6:11 pm
qremcoHome userMember since 2007
Jah dat heb ik al geprobeerd maar dan hoor ik nog altijd een beetje de upcoming track over de master en dat hoort slordig aan:( kan het ook komen omdat ik een subwoofer tussen de master boxen heb?
 

Inviato Fri 30 Mar 07 @ 7:57 pm
qremcoHome userMember since 2007
 

Inviato Fri 30 Mar 07 @ 8:26 pm
Die subwoofer, heb je die aangesloten op de subwoofer uitgang van je geluidskaart? Zo ja is dat je probleem. De subwoofer uitgang is een som van de front en de rear uitgang. Zet je dus je koptelefoon op de rear uitgang, zal jedeze ook door de subwoofer horen. Sluit dus je subwoofer, net als je speakers aan op de front uitgang. Je kunt hier speciale Y stekkertjes voor kopen.

Heb je daarnaast de crossfader wel helemaal naar 1 kant geschoven tijdens het voorafluisteren?
Ewout
 

Inviato Sun 01 Apr 07 @ 2:36 pm
qremcoHome userMember since 2007
Sorry voor die post bij andermans topics!

Maar mijn speakers steken in mijn subwoofer en alles in totaal heeft maar 1 stekker en die heb ik in de groene ingang op mijn geluidskaart. Dit zijn mijn speakers: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14235

Misschien moet ik andere speakerz halen ik weet t niet
 

Inviato Sun 01 Apr 07 @ 5:54 pm
Dat zou goed moeten zijn. Kijk even in de gebruiksaanwijzing van je geluidskaart, of de groene uitgang inderdaad de front uitgang is. Dan dien je je hoofdtelefoon op de rear uitgang te zetten. Wil je deck 1 afspelen over je speakers en deck B voorbeluisteren door je hoofdtelefoon, dien je de crossfader helemaal naar links (deck A) te zetten. Gebruik hier bij voorkeur sneltoetsen voor ipv de muis.

Hou er wel rekening mee dat een gewone huis tuin en keuken geluidskaart niet een pro geluidskaart is en dat er overspraak kan optreden tussen de verschillende uitgangen. Dat wil zeggen dat de front uitgang kan "lekken" op de rear uitgang en omgekeerd.

Ik gebruik een Maya usb en de ingebouwde geluidskaart in een D vinyl 2020 controller. Hier is absoluut niets te horen van het ene kanaal in het andere kanaal (Ik gebruik wel een externe mixer ipv de ingebouwde crossfader in vdj)
Ewout
 

Inviato Mon 02 Apr 07 @ 10:17 pm
qremcoHome userMember since 2007
Jah die geluidskaart dat zit wel goed is, ik hoorde ook iets over een externe usb geluidskaart is dat wat of zeg je van nee?!

http://www.megaupload.com/?d=7DV0QYR2

dit is wat ik tot nu toe heb gemixed met VDJ.
Ik ga komende maand De Hercules MK2 aanschaffen dan zal het probleem met de koptelefoon wel opgelost zijn denk ik maar toch zou het met deze geluidskaart ook moeten werken toch, nou goed ik gebruik jou info om verder uit te zoeken hoe het zit, mocht je nog tips hebben dan hoor ik het wel


Thxx and Greetz Remco
 

Inviato Mon 02 Apr 07 @ 11:20 pm
qremcoHome userMember since 2007
Dit is de Interface van m'n geluidskaart:

http://www.imagewoof.com/view_image/92c3b1610/SoundcardInterface.JPG


Let niet op die 3 koptelefoons rechtsboven die staan daar omdat ik die allemaal uit heb geprobeerd! Maar rechts boven zie je die groene dat is volgens mij de front neem ik aan, nogmaals ik weet niet of je hier iets aan hebt, misschien is het toch gewoon verstandig om een externe USB SoundCard te kopen of te w88 op de MK2!!

Maar anyway thnx voor je tijd!! Ben binnekort ook legitiem op VDJ!!:)

Greetzz
 

Inviato Mon 02 Apr 07 @ 11:29 pm
haaj ik heb ook een vraagje over een geluidskaart
ik ben al enige tijd aan het werk met VDJ maar hoe
stel je een 5.1 sround kaart in :S
 

Inviato Tue 03 Apr 07 @ 3:28 pm
qremcoHome userMember since 2007
Zie de bovenstaande screenshit van Van Erum.

Greetz
 

Inviato Tue 03 Apr 07 @ 5:59 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)