Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Database formaat

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hallo,

Ben net nieuw bezig met de cue software van numark samen met 2 x numark icdx.
het geheel werkt prima op 1 ding na, misschien dat jullie een antwoord weten.

Ik heb de mp3 bestandsnaam als volgt opgebouwd:
"track# - titel album - Artiest - Titel liedje - Genre - jaar.mp3"
Van alle files zijn zowel de id3v1 als de id3v2 tags ingevuld.

De database van cue schijnt dit niet goed te kunnen lezen.
Bij titel schijnt te bestandsnaam te staan en bij artiest schijn de album naam te komen staan.
Het lijkt erop dat de tags helemaal niet gelezen worden.

Hoe kun je dit oplossen?

Alvast bedankt.

Groet,
MFEMFE
 

Inviato Fri 29 Jun 07 @ 5:07 pm
Vul even je serienummer in in je profiel, anders denken we dat je een crack gebruikt;)

Heb je het lezen van id3 tags geënabled onder config?
 

Inviato Fri 29 Jun 07 @ 5:54 pm
Dat zou ik wel willen, maar het is de cue trial.
Ik moet nog een beslissing maken over de software die ik ga gebruiken.
Als dit probleem namelijk blijft bestaan weet ik niet of ik wel het geld er aan wil spenderen.

Met vriendelijke groet,
Robert Versmoren
 

Inviato Fri 29 Jun 07 @ 7:37 pm
Ja ik heb het lezen van id3 tags aangezet maar dan kun je alleen kiezen voor titel of titel en comment en niet de andere velden van de id3 tags.

ik heb trouwens de hd scan gedaan zonder het analyzeren van de bpm

Met vriendelijke groet,
Robert versmoren
 

Inviato Fri 29 Jun 07 @ 7:40 pm
Robert,
het klopt dat de database van vdj een beetje beperkt is. VDJ maakt standaard geen gebruik van id3 tags. Dit is omdat anders de id tag uit iedere file zou moeten worden gelezen. Hierdoor zou de browser behoorlijk traag worden. Op dit moment worden een aantal velden ondersteund: Artiest, Titel, Bpm, Tijd en Comment. Het comment veld is een veld dat je in vdj kunt invullen.

Heb je echter de data in de filenaam staan. Kan je hier wel op zoeken. Het enige nadeel is dat de velden in de browser niet goed gevuld worden. De browser gaat uit van een filenaam: Artiest - Titel.mp3
Er is al gevraagd of de browser een update kan krijgen, of dat in de toekomst aangepakt wordt is niet bekend.
Ewout
 

Inviato Mon 02 Jul 07 @ 4:44 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)