Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Geen geluid via pc

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

SENSORHome userMember since 2007
Hallo,

ik heb sinds net mijn Hercules DJ Console MK2 binnen en nu heb ik deze geinstalleerd.
Ook heb ik Virtual DJ ge-update naar de meeste recente versie.

Het probleem is nu dat ik geen geluid krijg via mijn speakerset die op me pc is aangesloten.
De Console is direct aangesloten via een usb-poort op mijn pc.

Ik krijg wel geluid via de koptelefoon die op de console is aangesloten,maar geen geluid via de speakers die op mijn pc is aangesloten.

Mijn vraag is dus hoe ik dit kan oplossen?
Moet ik nu aparte boxen aansluiten op de console of is er een andere manier om wel geluid te krijgen via mijn pc?

Alvast bedankt voor jullie reactie

Greetz Danny
 

Inviato Sat 30 Jun 07 @ 12:21 pm
Hallo,

Is het de console DJ Control MP3 van Hercules?
Ik heb deze ook. Ik heb een laptop en gewoon de luidsprekers op deze aangesloten. De console via USB aangesloten. Alles werkt. Enkel voorbeluisteren kan niet. Mogelijks moet dit met externe geluidskaart. Wil je de pc geluidssprekers gebruiken of externe speakers. Mogelijks moet je deze configureren.

Groeten
Mercedeslewis. (Used to be Mercedeskimi)
 

Inviato Sat 30 Jun 07 @ 12:37 pm
SENSORHome userMember since 2007
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de Console MK2.

De Dj Control mp3 heb ik voorheen gehad en daar kon ik dus gewoon geluid afspelen via de speakers die op de pc zijn aangesloten.
Maar ik heb nu de kabel gebruikt met de witte en rode tulpstekker en die heb ik aangesloten tussen de output 1/2 en de microphone-ingang van de pc.
Dit werkt dus,ik krijg nu geluid via mijn speakers die op de pc zijn aangesloten.
Alleen is dit geluid niet erg optimaal vind ik.
Ik moet de volume dus best ver open zetten om goed geluid te krijgen met als gevolg dat er een lichte ruis te horen is.

Ik vraag me dus af,of het niet mogelijk is om het geluid te horen is zonder dat ik de kabel met de witte en de rode tulpstekker gebruik,dus dat het geluid via de usb-kabel gaat,net zoals met de control mp3?

Moet ik hier iets configuren of is dit helemaal niet mogelijk?
 

Inviato Sat 30 Jun 07 @ 2:26 pm
De MK2 werkt net zoals de DJ Control MP3, alleen zit in de MK2 een geluidskaart.

De consoles sturen alleen maar signalen naar Virtual DJ, VDJ 'maakt' zelf het geluid en stuurt het over je speakers van je pc.

Ik vraag me dan ook af waarom je kabels tussen de MK2 en je microphone ingang hebt gestoken?
 

Inviato Sat 30 Jun 07 @ 3:53 pm
ik heb juist hetzelfde probleem met de mk2. ik krijg enkel geluid uit de headphone uitgang van de mk2, maar niet uit mijn luidsprekers van de pc. hoe kan ik dit oplossen?
 

Inviato Sat 30 Jun 07 @ 4:30 pm
SENSORHome userMember since 2007
@ van erum: zoals ik al eerder vertelde,is dit de enige manier hoe ik het geluid over de speakers van de pc kan horen.

@ Frankie gtH: Je kunt dus de kabel gebruiken met de witte en de rode tulpstekker( meegeleverd bij de Hercules DJ Console MK2 ) in de output 1/2 van de console mk2 naar de microphone-input van jouw pc.Dan in het control panel ( icoontje rechts-onder ) zet je het uitgangskanaal 1/2 de schuif helemaal open.
Dit is dus een oplossing hiervoor.

Maar mijn vraag blijft dus nog steeds; Kan ik zonder de audio-kabel (tulp) dmv de usb-kabel iets configureren waardoor ik dus ook geluid via de speakers van mijn pc kan horen??
 

Inviato Sun 01 Jul 07 @ 12:01 am
DJ LTHome userMember since 2006
bij de mk2 geleverde versie van virual dj kun je enkel en alleen je uitgaande signaal via de console afspelen.

kijk maar eens in het config scherm bij soundcards, dan zie je dat enkel en alleen de console als geluidskaart beschikbaar is.
Al het geluid gaat dus via de console.

steek vervolgens je plug van je speakers achter in de console op output 1/2

en als je voorin je kloptelefoonselecteerd, dan kun je daarmee voorluisteren.

zorg dan wel dat de crossover op de andere lijn staat, anders gaan er via de output 2 signalen.
 

Inviato Sun 01 Jul 07 @ 9:13 am
SENSORHome userMember since 2007
Duidelijk.

Het is dus niet mogelijk om het geluid af te spelen via de geluidskaart van je pc.

Bedankt voor jullie reacties!
 

Inviato Sun 01 Jul 07 @ 1:17 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)