Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Problemen met Virtual dj 3.4 en de MK 2 console

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hallo Dj's,
Ik hoop dat jullie tips hebben om mijn problemen te verhelpen. Even een korte uitleg wat er afgelopen zaterdag gebeurde bij mijn 1e optreden als Dj.(Balen) Eerst hadden wij problemen om de MK2 zonder de irritantne ruis op de achtergrond en ook om op een acceptabel geluidsniveau te komen.(was erg maar een zacht gefluister dat uit de boxen kwam) Uiteindelijk lukte dat en ik dacht problemen opgelost en draaien.(aardedraad en twee kabels op output 1/2 en 3/4 naar het mengpaneel) Niets was minder waar en de problemen begonnen pas echt. Als ik nummer een had opgestart en nummer twee in de speler wilde gaan beluisteren via de koptelefoon ging het mis. Zodra ik de knop van de koptelefoon naar speler omzette stopte alle muziek. Dit probleem viel gelukkig nog mee, omdat ik vanuit speler een wel het nummer in twee kon mixen en laten overlopen. was niet echt leuk maar dat was nog wel te doen,maar bij mijn tweede draaibeurt ging het helemaal fout. Zodra ik nummer twee met de muis erin sleepte en losliet stopte nu ook de muziek en was dat voor mij het einde van mijn draaiavond. Gelukkig waren wij met vier dj's en werd dit snel opgelost.(Maar ik kan jullie vertellen dat ik de console en vdj even vervloekt heb) Nu is mijn vraag wat is hier nu aan te doen? Ik heb al het een en ander gelezen in het forum,maar vraag toch even jullie hulp.

Alvast bedankt,
Rob
 

Inviato Tue 24 Jul 07 @ 6:47 pm
Verwijder eens heel de software en instaleer alles volledig opnieuw en ga dan naar downloads en instaleer dan al de updates en probeer tuis eerst de instalatie uit voor je echt gaat draaien dan gebeurd dit niet meer.
groetjes
 

Inviato Sat 25 Aug 07 @ 4:00 pm
@Roeland. Ik ben al een aantal posts van je tegen gekomen die kant nog wal slaan. Geef alleen tips, waarvan je zeker bent dat ze werken en niet de standaard helpdesk tips geven van "Computer opnieuw opstarten" en "Alles opnieuw installeren".

Waarschijnlijk heb je de verkeerde instellingen bij het sound card config ingesteld. Wil je draaien met een mengtafel, dien je de instelling ook op external mixer te zetten en niet op speakers + hoofdtelefoon. Anders zal het actieve deck wisselen zodra je een numemr op het deck sleept, waardoor het geluid "wegvalt"
Als je met een externe mixer draait, gebruik je ook de mixer om voor te beluisteren, hier gebruik je dus niet de voorbeluister knoppen op de console.
Kijk dus even je instellingen na. Daarnaast is het raadzaam altijd (thuis) te testen met een vergelijkbare setup, voor je echt gaat draaien.
Ewout
 

Inviato Sun 26 Aug 07 @ 11:21 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)