Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ pakt timecode signal niet van cd in Reloop RMP-2

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

XortaHome userMember since 2007
Ik ben erg geinteresseerd in timecoded draaien en wil dit doen dmv de VDJTimeCode.mp3 die ik op cd heb gebrand met nero 7.8.5.0 als een Audio CD. Ik gebruik de trial van VDJ 4.1. Ik heb een Reloop RMP-2 cd-speler en heb deze aangesloten aan de line in van mijn geluidskaart, geen externe usb geluidskaart dus. Volgens de officiele tutorial is deze opstelling mogelijk. De ASIO4ALL v2 driver heb ik ook.

Nu het probleem: na het selecteren van input 'single timecode' bij de sound setup, en bij Timecode Config... voor CD kies, zie ik sowieso bij Advanced view geen signal, en als ik op Auto Config klik, krijg ik deze foutmelding:

No timecode signal found.
Please play a timecoded vinyl on the turntable and try again.
If it's still not working, check your cables, and the volumes of your soundcard.

Erg raar, want als ik geluid wil recorden van mijn line in, hoor wel gewoon het geluid van VDJTimeCode.mp3.

Check your cables -> heb ik nu al 892x gedaan
Volumes of your soundcard -> staat goed ingesteld, anders heeft recorden ook weinig zin.

In de officiele tutorial staat ook nog dit stukje tekst:

Then, you'll have to connect the earth (ground wire) from your turntable to the earth of your PC. For this, just link the earth connector of the turntable to the PC's frame (for example by fixing the wire under a screw of the frame). Another solution would be to link the earth wire to the external metal part of one of the RCA connectors.

Deze stap heb ik niet gevolgd omdat het volgens mij weinig te maken heeft met het probleem dat ik heb, en ik sowieso geen idee heb hoe ik deze stap moet uitvoeren.

Help!

Een VDJ trial en een standaard geluidskaart, ik weet wat jullie denken: koop het betere werk. Maar graag wil ik eerst even testen voordatik het een en ander aanschaf.

Alvast bedankt!

Gr, Xorta
 

Inviato Tue 31 Jul 07 @ 12:21 am
Heb je op het sound card config menu de juiste driver geselecteerd. Wil je Asio4All gebruiken, dan dien je deze ook te selecteren in de drop down box. Klik hierna op de Asio config button om de juiste in en uitgangen in te stellen. Hierna het timecode menu openen en kijken of het geluid binnenkomt.

Je geeft aan dat je wel kunt opnemen. Met welk programma doe je dit en weet je zeker dat je dan ook de Asio drivers gebruikt en niet de Windows drivers?

Je hebt kans dat het helemaal niet gaat werken. De meeste inputs op een standaard geluidskaart zijn microfoon ingangen. Deze zijn vrijwel altijd mono. Om tijdcode goed te laten werken heb je een stereo ingang nodig.
Eowut
 

Inviato Tue 31 Jul 07 @ 11:59 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)