Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Dac-3 mapper

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hallo,

Ben op zoek naar een Dac-3.
Mocht iemand hem in de aanbieding hebben GRAAG.
Maar wat kan je nu extra met de Dac-3 mapper?
Heb je die per se nodig?
 

Inviato Mon 13 Aug 07 @ 6:30 am
Die heb je niet per se nodig, maar hiermee is het handiger om eigen instellingen te maken. Je kunt hier bijvoorbeeld andere acties aan de knoppen hangen. Dit kan zonder mapper ook, maar dan moet je een xml bestand aanpassen ipv een grafische interface.
Ik weet echter niet of een dac werkt met de Hercules versie. Ik zou ipv de dac gaan voor de Numark dmc2, maar dat is mijn mening.
Ewout
 

Inviato Mon 13 Aug 07 @ 8:01 pm
Ewout,

Bedankt voor de info.
Wat het Numark DMC2 verhaal betreft: Wat een supergaaf apparaat.
Lees dat mensen met de DAC-2 of DAC-3 problemen hebben na verloop van tijd met de knoppen die nog half werken.
De Numark DMC2 darintegen is stuk degelijker en ontzetten mooi en behoorlijk uitgebreid.

Als je een site hebt die hem onder de 500 Euro aanbied, dan laat eens weten.
 

Inviato Mon 13 Aug 07 @ 9:10 pm
Heb ik voor je:
http://www.thomann.de, klik op het Nederlande vlaggetje, vul daarna in de zoekbalk linksboven "dmc2" in (zonder de quotes). Zij hebben hem voor 489. Ik koop de laatste paar jaar al mijn apparatuur daar. Goede en snelle service en maar 8 euro verzendkosten.
Ewout
 

Inviato Mon 13 Aug 07 @ 11:20 pm
Bedankt voor de tip.

Was net aan het surfen en nu kom ik het in de US tegen voor omgerekend 350 Euro met opsturen erbij:

http://www.abesofmaine.com

Das nog beter, je moet aleen even geduld hebben voordat het verstuurd is.
 

Inviato Mon 13 Aug 07 @ 11:42 pm
Dat is zeker een goede prijs. Zorg er wel voor dat je zeker bent dat er een juiste (europese) voeding bijzit. Anders heb je er nog niets aan.
Ewout
 

Inviato Tue 14 Aug 07 @ 10:53 pm
Om de keus nog wat moeilijker te maken, net vandaag bekend gemaakt. De nieuwe Denon controller.
Ewout
 

Inviato Tue 14 Aug 07 @ 10:54 pm
Ewout,

Bedankt voor de tip.
Maar die Denon ziet er ook supergoed uit maar zal die wel werken met virtualdj is de vraag?
 

Inviato Tue 14 Aug 07 @ 11:26 pm
Werking met VDJ is door het Denon team getest en de reactie was dat het goed werkt.
Ewout
 

Inviato Wed 15 Aug 07 @ 7:43 pm
Das heel mooi.
Maar.....heb voordat je antwoorde de Numark DMC-2 besteld.

Ook mooi !!!

:-)
 

Inviato Wed 15 Aug 07 @ 8:38 pm
ook een goede keus. Laat even weten hoe deze bevalt als je hem binnen hebt.
Ewout
 

Inviato Wed 15 Aug 07 @ 11:37 pm
Ewout,

Morgen binnen en zaterdag ermee draaien.
Dus kan je zondag laten weten hoe het bevallen is.
 

Inviato Thu 16 Aug 07 @ 2:45 pm
Goed plan ik ben benieuwd. Waar heb je hem besteld?
Groet Ewout
 

Inviato Thu 16 Aug 07 @ 9:40 pm
 

Inviato Thu 16 Aug 07 @ 10:42 pm
Je mag ook bij mij langskomen om hem uit te testen.

Heb um net binnen.
 

Inviato Fri 17 Aug 07 @ 6:31 pm
Mijn eerste bevindingen van de Numark DMC2:


Positief:

- Superieure uitstraling
- Makkelijk in bediening
- Degelijk en geen speelgoed
- Tijd van het nummer is groot en vet gedrukt
- Bladeren door mappen en liedjes

Negatief:

- Wat ik nu nog als probleem heb is dat wanneer ik de FX knop gebruik ik bij de ene speler maar een paar effecten zie terwijl ik er bij de andere meerdere zie en ook andere. Weet niet hoe ik dit moet oplossen
- Bij mijn Hercules controller had ik een Master tempo knop. Die trok het nummer wat je inmixt meteen goed. Op de DMC2 zie ik alleen een sync knop.

Over het geheel ben ik dik tevreden. Moet alleen de bovenstaande probleempjes op kunnen lossen en dan krijgt ie van mij een dikke 10
 

Inviato Sat 18 Aug 07 @ 10:53 am
Ik weet zo geen oplossing voor het eerste probleem.

Voor het tweede probleem houdt hier rekening met het volgende: Master tempo is een functie die ook op veel cd spelers zit (zoals Pioneer en Denon, hier heet het echter key control). Deze zorgt ervoor dat als je een nummer sneller draait (tempo = pitch), dat je dit (vrijwel) niet hoort (toonhoogte = key). Je krijgt dus geen smurfen stemmen.
De pitch gelijk maken aan het andere deck heet sync of beat sync. Zoals ook in de skin van vdj staat.

Ik denk dat de de knop die op de dj console "Master tempo" heet gebruikt wordt voor de "Sync" functie in VDJ. Dit kan kloppen, want master tempo is pas sinds VDJ 4 beschikbaar en de dj console was er al bij VDJ 3.2.

Daarnaast staat in de download sectie hier op de site een mapper voor de dmc 2 gemaakt door jpboggis. Hiermee kan je iedere knop zelf een of meerdere functies geven.
Ewout
 

Inviato Sat 18 Aug 07 @ 2:56 pm
Ewout,

Bedankt, DMC2 mapper installed en problemen zijn verleden tijd.
 

Inviato Sat 18 Aug 07 @ 4:29 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)