Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Foutmeldingen bij opstarten

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

gigi07PRO InfinityMember since 2007
Hallo,

Heb de upgrade gedaan naar VDJ5.0
Bij het opstarten krijg ik ook altijd de foutmeldingen, database on drive is corrupted.
Heb in de nieuwe folder dan alle database's verwijderd en mijn oude database in de nieuwe folder gekopieerd.
Blijkbaar heb ik toch nog iets verkeerds gedaan, want ik krijg nog steeds de foutmeldingen.

Graag hulp?

Grz
 

Inviato Mon 20 Aug 07 @ 10:01 pm
gigi07 wrote :
Hallo,


Bij het opstarten krijg ik ook altijd de foutmeldingen, database on drive is corrupted.
Heb in de nieuwe folder dan alle database's verwijderd en mijn oude database in de nieuwe folder gekopieerd.


deze melding krijg ik ook en ik heb niks verwijdert, als je dan fix to fix doet is de melding weg maar ook mijn virtuele mappen. ik zou zeggen probeer eens in de browser en doe dan fix to fix, bij mij is de melding database on drive C is corrupted en M is ook corrupted, dus moet je C en M fix doen, de melding C krijg ik niet meer .maar de drive M laat ik voorlopig zo want anders zijn mijn virtuele mappen weg....ik ben al uren bezig om het goed te krijgen maar helaas ...

Albert
 

Inviato Mon 20 Aug 07 @ 10:24 pm
gigi07PRO InfinityMember since 2007
K heb die fix gedaan, nu geeft hij de foutmeldingen nie meer, maar ik ben k weet nie hoeveel commentaar kwijt... da was dus ook nie de bedoeling...??

 

Inviato Mon 20 Aug 07 @ 10:45 pm
Je hebt je database gekopieerd, zeg je, maar naar welke plaats? Kijk even in de sticky post over versie 5. Hierin staat een stap voor stap uitleg hoe je je database om moet zetten. Zorg ervoor dat tijdens deze omzetting je externe schijven aangekoppeld zijn.
Ewout
 

Inviato Mon 20 Aug 07 @ 10:47 pm
gigi07PRO InfinityMember since 2007
Ja k heb ze gekopieerd naar de map VirtualDJ bij Documenten...
Maar ik ben nu heel wat commentaar kwijt...
 

Inviato Mon 20 Aug 07 @ 10:54 pm
Dat kan kloppen, want dan start VDJ je 4.3 database op, die niet compatible is met de v5 database. Lees even de post, reeds hierboven genoemd, daar staat precies in wat je moet doen om het goed te krijgen. Zorg er ook voor dat de instelling in het config menu voor de browser voor jou goed staat.
Ewout
 

Inviato Mon 20 Aug 07 @ 11:00 pm
@Alberloos,
graag hetzelfde probleem maar in 1 thread houden, dat voorkomt verwarring.
Ewout
 

Inviato Mon 20 Aug 07 @ 11:10 pm
gigi07PRO InfinityMember since 2007
Ik heb gedaan wat er in sticky post staat, ik krijg nog steeds de foutmeldingen en ben commentaar kwijt...
Hoe moeten mijn browser instellingen dan staan? IK heb daar nog niks aan veranderd.
 

Inviato Tue 21 Aug 07 @ 11:37 am
gigi07PRO InfinityMember since 2007
Als ik nu commentaar toevoeg, saved hij het database bestand op mijn lokaal station K, dat is mijn externe harde schijf met muziek.
In de map van VirtualDJ op de C schijf saved hij het niet, is dit normaal?

Gigi
 

Inviato Tue 21 Aug 07 @ 11:44 am
gigi07 wrote :
Als ik nu commentaar toevoeg, saved hij het database bestand op mijn lokaal station K, dat is mijn externe harde schijf met muziek.
In de map van VirtualDJ op de C schijf saved hij het niet, is dit normaal?

Gigi


Als je een nummer aanpast die op je k schijf staat (bijvoorbeeld het toevoegen van commentaar), dan zal dit in de database op je k schijf worden bijgewerkt. Op deze manier, heb je de database gegevens altijd op de schijf staan ipv op je pc. Zou je dan je schijf aansluiten op een andere pc met vdj heb je ook de beschikking over je gegevens.

Hoe je browser instelling in vdj moet staan hangt af van wat je wilt. Wil je wel of geen id3 tags lezen. moet het commentaar veld van vdj die van de id3 tag overrulen of juist andersom. Kijk even in het config menu onder browser. Het kan ook zijn dat hierdoor lijkt, alsof je je commentaar kwijt bent.
Ewout

 

Inviato Tue 21 Aug 07 @ 6:08 pm
gigi07PRO InfinityMember since 2007
Even aanpassen aan de nieuwe VirtualDJ.
Heb de users guide afgedrukt en gelezen, alles komt wel ok,
maar ben wel wa commentaar kwijt...
Alles is bijna terug bijgewerkt, dus no problem...

Thanks Ewout voor de hulp

Greetz Gigi
 

Inviato Wed 22 Aug 07 @ 11:30 pm
Zoals altijd: Graag gedaan.
Ewout
 

Inviato Thu 23 Aug 07 @ 9:11 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)