Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Video en mixer mode

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Gisteravond Karaoke gepresenteerd.
Voor het eerst met VDJ 5.
Het ging niet vlekkeloos.

1 Als ik van mpg file naar gewone muziek ging, laadde hij de mp3's erg langzaam in. Dit gebeurd alleen als ik van minstens 1 keer een mpg file (video) heb afgespeeld na het opstarten van vdj 5.

2 Als ik wissel tussen video files en mpg files, dan wordt het instabieler. De videofiles gaan soms haperen en gebeurde mij 1 keer dat het nummer halverwege stopte. Toen ik koos om alleen VDJ voor video te gebruiken en gewone muziek van cd te draaien, ging het beter.

De laptop waar ik mee draai is een Acer P IIII met 1 gig geheugen.

Heb dus al mijn karaoke dvd's geript ( nogmaals bedankt Ewout voor de software tip) en wil deze dus alleen via de laptop afspelen.
Het voordeel is dat je niet elke dvd op de karaokeavond hoeft in te laden en soms wel meer dan een minuut vol moet kletsen terwijl je ook nog moet zorgen dat het juiste nummer geladen word..

Als iemand weet hoe ik punt 1 en 2 kan verbeteren dan hoor ik dat graag.
 

Inviato Sun 26 Aug 07 @ 1:28 pm
probeer eens om eerst al je nummers te analyseren dan zouden ze normaal sneller moeten laden.
daarmee kan je normaal probleem 1 en 2 met oplossen.
groetjes
 

Inviato Sun 26 Aug 07 @ 4:17 pm
djanthony wrote :

1 Als ik van mpg file naar gewone muziek ging, laadde hij de mp3's erg langzaam in. Dit gebeurd alleen als ik van minstens 1 keer een mpg file (video) heb afgespeeld na het opstarten van vdj 5.

Zodra je een video file laadt, zal vdj in een soort safe mode gaan draaien om de video file niet te laten haperen. Hierdoor duurt het laden van een nummer ongeveer 2 keer zo lang. Dit kan je uiteztten door de registry editor (zie plugin sectie) te gebruiken en hier de speedload aan te zetten.

djanthony wrote :

2 Als ik wissel tussen video files en mpg files, dan wordt het instabieler. De videofiles gaan soms haperen en gebeurde mij 1 keer dat het nummer halverwege stopte. Toen ik koos om alleen VDJ voor video te gebruiken en gewone muziek van cd te draaien, ging het beter.

Deze snap ik niet helemaal een mpg file is ook een video file (of bedoel je dat de mpg files je karaoke files zijn, of bedoelde je mp3 ipv mpg?). Voor video mixen wordt een video kaart aangeraden met dedicated ddr2 of ddr3 geheugen (minimaal 256 MB). De meeste laptops hebben een video kaart met shared memory. Dit is niet geschikt, omdat het veel te langzaam is. Daarnaast wordt er voor video mixen ook 2G intern geheugen aangeraden.
Ewout
 

Inviato Sun 26 Aug 07 @ 11:37 pm
Ik begrijp hem helemaal.

Ik dacht dat ik met een laptop van bijna 2 jaar oud met 1 gig geheugen erin, wel karaoke kon mixen.
Maar helaas. Het is wel ideaal als men een karaokenummer aanvraagt dat je het meteen gevonden en geladen hebt.
Maar das kost wat, begrijp ik.

En wat ik bedoelde met de mpg file, mijn karaoke video file is dat. Als ik dus één keer in vdj5 een videofile afspeelde, dan gingen daarna de mp3 files ook langzaam inladen.

Maar goed, ik heb dus een betere laptop nodig wil ik meer dan alleen mp3 afspelen.

Bedankt voor je hulp.
 

Inviato Mon 27 Aug 07 @ 8:00 am
djanthony wrote :
Ik begrijp hem helemaal.
En wat ik bedoelde met de mpg file, mijn karaoke video file is dat. Als ik dus één keer in vdj5 een videofile afspeelde, dan gingen daarna de mp3 files ook langzaam inladen.


Dat komt dus door de save mode. Je zult merken dat als je een video file afgespeeld hebt. Ook je muziek langzamer gaat laden. Ga je dan naar het config menu->video tab en schakelt video uit, zal het laden weer sneller gaan.

Ik heb laatst ook een keer karaoke gedaan met een wat oudere pc met 1G geheugen, het laden duurde ongeveer 20 tot 30 seconden. Als je met een lijst werkt en je hebt genoeg kandidaten werkt dit op zich nog best aardig. Je zoekt de nummers alvast op en zet ze in de playlist. Zodra een nummer af is sleep je gelijk een nieuwe erin. Dan kan je eerst het andere deck afspelen en heb je op zich tijd genoeg.
Eowut
 

Inviato Mon 27 Aug 07 @ 9:51 pm
Weer een goede tip !!!

Zoals je zelf aangeeft doe ik het ook.
Ik laat de mensen een stuk of 5 nummers karaoke en daarna draai ik een stuk of 7 feestplaten en dan weer karaoke.
Omdat ik het alleen moet doen is het superhandig als je de karaoke files op je pc hebt en dat je niet eerst een dvd hoeft te laden en de zaak vol te kletsen totdat eindelijk het juiste nummer is geladen.

Thanks Ewout

 

Inviato Mon 27 Aug 07 @ 11:09 pm
johansPRO InfinityMember since 2005
Djanthony,

ikzelf gebruik ook heel veel karaoke en andere video clips tijdens het draaien.
Na het rippen van je DVD's heb je inderdaad vob (=mpg) files.
Gemiddeld is zo een file 100 MB, dus heb ik al mijn files omgezet naar divx, waardoor de filegroote ongeveer 30 MB is en dus wat comfortabeler werkt als je maar 1 GB aan geheugen hebt.
Het laden gaat vlotter en de CPU load blijft binnen de perken.

Johan
 

Inviato Thu 30 Aug 07 @ 10:07 pm
Johan,

Bedankt voor je antwoord.
Ik heb al mijn karaoke dvd's geript met imtoo dvdripper naar mpg files.
Kwaliteit is prima en heb ongeveer 50 mb per file.
De reden waarom het vorige keer fout is gegaan is dat ik de karaoke files op een externe hd had staan.
Nu ik ze op de computer heb gezet en mijn muziek op de externe usb 2.0 hd, heb ik de problemen niet meer
 

Inviato Thu 30 Aug 07 @ 10:14 pm
@johans,
de file omzetten naar divx heeft alleen voordelen voor de bestands grootte. Tijdens het afspelen wordt het video gedeelte gestreamed en zal dus niet minder geheugen kosten dan een vob bestand (Alleen de audio wordt als wav in het geheugen opgelsagen). Daarnaast zal een divx meer processor tijd kosten om te decoden dan een vob bestand en is de kwaliteit lager.

@djanthony,
wat voor externe schijf gebruiik je en hoe is deze aangesloten (usb1, usb2 of firewire). Ik draai al mijn video clips mbv een externe maxtor drive via firewire en dit gaat (vrijwel) net zo snel als videoclips van de interne hardeschijf inladen.
Ewout
 

Inviato Sun 02 Sep 07 @ 2:28 pm
Superstom,

Denk dat ik erachter ben gekomen.
Ik gebruik trouwens usb2.
Maar op het tabblad video heb ik de hardware acceleratie uitgezet en nu gaat het wel vlug.
Snap alleen niet waar die hardwareacceleratie dan voor dient?
 

Inviato Sun 02 Sep 07 @ 3:02 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)