Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Master Slave & 4 Desks

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Hallo

Weet iemand hoe bij het werken met 4 desks de Master Slave Pitch kan worden aangewezen zodat deze door de andere 3 desks door middel van hun sync-knop automatisch wordt gevolgd?
 

Inviato Tue 04 Sep 07 @ 11:40 am
Dat kan via multi instance. Hierbij start je vdj 2 keer op. in de netwerk instellingen (in het config menu) kan je kiezen welke instantie de andere volgt. Er zijn ook een aantal skins gemaakt voor multi instance. Houdt er wel rekening mee dat je hier wel een goede pc voor nodig hebt.
Ewout
 

Inviato Wed 05 Sep 07 @ 8:12 pm
512 mb RAM genoeg voor vier decks ? 't is niet helemaal duidelijk of de minimaal 512 mb RAM-systeemeis ook betrekking heeft op werken met 4 decks.
 

Inviato Thu 06 Sep 07 @ 1:51 am
[Superstom]
Oja, nog bedankt voor je antwoord.

(Ik ben benieuwd of je dan net als bij TraktorDJ gewoon via de interface 1 van de 4 decks als Master Slave kan aanwijzen. Dit klinkt wat anders.)
 

Inviato Thu 06 Sep 07 @ 2:08 am
[Superstom]
Right, je instructie klop als een bus. Een multi-skin is blijkbaar alleen nodig om beide skins volledig op het scherm te zien, want ik heb het geprobeerd met de de internal-mixer skin.

Nog wel een aanvulling, dus voor de lieverhebbers hier de volledige instructie om de Master Slave in te stellen bij het werken met 4 decks (= 2 skins):

1- Start Virtual DJ 2 maal op
2- Ga naar Configuratie --> Network en selecteer voor beide skins Local synchronization (multi-instance)
3- Klaar
4- LET OP: Voor het syncen van een deck van skin A naar een spelende deck van skin B moet het deck van skin A spelen om te kunnen syncen (tenminste, dat is mijn ervaring. En soms zit de synchro er een paar frames naast.)

In feite is er dus geen echte Master Slave, maar is de BPM van dat moment de baas.
Ook kan er gewerkt worden met Beatlock ON-OFF zodat het schuiven van 1 pitch door de 3 andere pitches automatisch wordt gevolgd. Kan uiteraard ook met 1 skin. Maar dat moet ik nog uitproberen.



Renato







Houdt er wel rekening mee dat je hier wel een goede pc voor nodig hebt.
 

Inviato Thu 06 Sep 07 @ 4:00 am
Klopt voor single instance met alleen audio wordt minimaal 1G aangeraden, voor video mixen 2G. Voor 4 decks zou je het keer 1,5 moeten doen (beetje een schatting, dus 1,5 G voor audio en 3G voor video).
Ewout
 

Inviato Thu 06 Sep 07 @ 9:32 pm
@[Superstom] Aangezien de kwestie is opgelost zou dit onderwerp kunnen worden afgesloten en-of verwijderd. Nogmaals dank :-)
 

Inviato Sat 08 Sep 07 @ 9:36 pm
afgehandelde posts worden niet afgesloten of verwijderd. Anderen kunnen hier ook van leren en misschien hebben die vervolg vragen die mooi in deze thread kunnen.
Ewout
 

Inviato Sun 09 Sep 07 @ 1:16 pm
@[Superstom]
Van de Engels-talige forum-moderators heb ik inmiddels net begrepen dat no-license users niet mogen posten (mailen):

----------------------------------------
Moderated by Lady Cameron
Sorry ikbenliebrand no email address is allowed from a demo user
---------------------------------------------------------------
skyfxl : users who have bought a product , may share their email only.
hope to see you as a licenced user soon :)
---------------------------------------------------------------


Ik was me daar niet van bewust, aangezien dat mij niet eerder is verteld. Omdat registratie als no-license mogelijk is,
en daarna ook de toegang tot de forums, is er geen moment geweest dat ik mij dat kon realiseren.
Hierbij mijn excuses, en het zal niet meer gebeuren.
(Sorry ook voor de vele en soms onnodige post. Ik was afgelopen zwaar verkouden waardoor het wegens verveling wat uit de hand is gelopen.)

Wie weet tot ziens als ik geregistreerd ben en bedankt voor de hulp.




Renato
 

Inviato Mon 10 Sep 07 @ 3:30 am
Renato,
alleen als je full version user bent, mag je e-mail adressen en dergelijke posten. ALs je dat als no licence user doet, wordt het mail adres automatisch verwijderd en krijg je meestal na afloop de reden te horen (in dit geval van moderator skyfxl).
Ewout
 

Inviato Mon 10 Sep 07 @ 9:12 pm
Ewout
Na de mededeling van Lady Cameron heb ik bewust direct gevraagd of er misschien even gedacht werd dat ik een email-adres of zo wou posten. Ik probeerde nml. geen email-adres te posten, maar wel zat bij betreffende post een bericht voor moderator cstoll met een op een email-adres lijkende lettercombinatie (zie eventueel mijn topic Effect, Sample & Loop Markers op General discussion forum).
De reactie daarop van skyfxl, waar vervolgens alleen over email wordt gesproken en niet over email-adres zorgt bij mij daarom voor de nodige verwarring.
Maar als ik jou woorden dus goed begrijp heb ik hopelijk 1 en ander verkeerd opgevat? Dat zou mooi zijn :-)

Renato
 

Inviato Tue 11 Sep 07 @ 2:05 am
@Ewout,

Ondanks je eerdere, duidelijke antwoord hierboven (over het wel of niet mogen posten), had ik gezien de gang van zaken
in eerste instantie nog zo mijn twijfels. Inmiddels is mij gebleken dat ik 1 en ander blijkbaar verkeerd had opgevat.
Tenzij ik het verkeerd heb begrepen, is mij bovenstaande vraag dus al beantwoord.

Ik laat dat hierbij even weten, zodat er verder geen onnodige tijd verloren hoeft te gaan aan dat onderwerp.
Thank you :-)


Renato
 

Inviato Tue 18 Sep 07 @ 5:25 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)