Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: XP 10 binnen gekregen review

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

Afgelopen zaterdag 2x xp10 binnen gekregen. Uitgepakt, geinstalleerd en testen maar. De afgelopen 2 dagen ben ik aan het testen geweest met de originele software (Bison) en natuurlijk Virtual DJ (Trial). Om een lang verhaal kort te maken: Ik snap niet dat mensen hiermee overweg kunnen. Ik draai als sinds 1989 dus aan ervaring zal het niet liggen neem ik aan.
De knoppen zijn te stijf (vuisthamer nodig om knop in te drukken), pitch slider veel te stroef, scratch latency veeeeel te groot. Al met al een zeer slechte controller. Ben blij dat ik mijn bpm rcp2002 nog niet verkocht heb, want hier ga ik dus echt wel mee verder. Bovenstaande is trouwens niet gericht op Virtual DJ. Dit is een super programma, alleen wijsheid voor de programmeurs om hier een deugdelijke controller voor te ontwerpen en niet met Bart Smit speelgoed laten aansturen.

Cheers...
 

Inviato Mon 31 Jan 05 @ 3:19 pm
Voor diegene die xp10 controllers gebruiken:
Het is niet mijn bedoeling om het apparaat te denegeren. Ik ben misschien anders gewend. Laten we het daar maar op houden ;)
 

Inviato Mon 31 Jan 05 @ 5:40 pm
lijkt me duidelijk..... je bent het niet gewend :-)

ik zie de XP10 dan ook niet zozeer als vervanger voor Draaitafels , maar als nieuwe aanschaf of vervanging voor CDJ's.

Zie ergens mijn review in dit forum.

[edit]
http://www.virtualdj.com/forum/display.html?topic=6701
 

Inviato Mon 31 Jan 05 @ 8:56 pm
bramszHome userMember since 2004
Wil je ze nu verkopen? :)
 

Inviato Tue 01 Feb 05 @ 10:19 am
Jep, 3 dagen oud. Vraag er 300 euries voor. Moet geen probleem zijn neem ik aan. Je bent 388 euries kwijt wanneer je ze online koopt... Laat maar weten...
 

Inviato Tue 01 Feb 05 @ 11:06 am
Quiz, ik weet niet wat voor pc jij hebt. maar ik heb nagenoeg geen latency bij het scratchen op m'n xp10. Wellicht dat je een moederbord (of controler) hebt van een ander fabrikaat?

daarnaast, hoevaak gebruik je scratch in je mix???.

maargoed, misschien helpt dit praatje je controlers nog sneller te verkopen.
 

Inviato Tue 01 Feb 05 @ 4:08 pm
Ik bied 450 euries voor allebei.. Denk er maar over na ;)
 

Inviato Tue 01 Feb 05 @ 4:39 pm
!!! GEEN EMAIL ADRES VAN NO LICENSED USERS AUB !!! *Modified*
 

Inviato Tue 01 Feb 05 @ 4:45 pm
ivarPRO InfinityMember since 2004
quizmaster

probeer ze nog een tijdje uit, knoei ermee, ze worden steeds beter als je eraan went
heb je trouwens ooit met de djconsole van hercules gewerkt, zo ja wat vind je daar van, want ik persoonlijk vind de xp 10's wel 10 keer beter, en de geluidskwaliteit is ook veel beter

verkoop ze na een maand als je ze dan nog steeds niet goed vind !!!!

ivar
 

Inviato Tue 01 Feb 05 @ 5:36 pm
@DjCannnobal:
Pc is goed genoeg, daar ligt het echt niet aan. (PVI 3 Ghz, Asus p4pe moederbord met een intel chipset en een Delta44 geluidskaart, 1024 ram, 2x 160 GB SATA harde schijven)
Je zegt het zelf al: nagenoeg geen latency. Dus toch een latency. Klink heel raar wat ik zeg, maar die feeling kun je nooit krijgen wanneer de latency te groot is. Verder heb ik hem geprobeerd met de timecoded vinyl (gebrand op cdr) te gebruiken op mijn Pioneers cdj1000. Dit werkt dus wel goed! Moet natuurlijk wel mijn asio driver gebruiken, maar dat is geen probleem. Maar hier heb ik natuurlijk die controllers weer niet voor nodig. Probleem zit hem echt in het feit dat de xp10 een hub, controller en geluidskaart in 1 is. Hier zit hoogstwaarschijnlijk de latency in.

@Dwaalspoor 98:
Dit vind ik bieden om niet te krijgen. Maar niet geschoten is natuurlijk altijd mis ;)

@Ivar:
Ik wil ze gerust een maandje proberen natuurlijk. Daar gaat het niet om. Probleem is dat ik weet dat de Hercules nog minder is. Zelf ben ik gewoon alle pioneer cd spelers gewend en natuurlijk vinyl. Maar de laatste 2 jaar draai ik met BPM studio met de RCP 2002 controller. Wanneer je met zo'n controller bezig bent, dan straalt de professionaliteit ervan af. Dit is ook waar ik hem voor nodig heb, ben geen thuis dj als je begrijpt wat ik bedoel. Ben super trevreden met bpm studio, alleen vind ik dat ze met de software teveel achterlopen met bijvoorbeeld Virtual DJ. Dit was dan ook de reden om een poging te doen om over te stappen naar Virtual DJ. (Super programma trouwens)
Wat ik ook een heel groot nadeel vind is het browsen door mappen. Ik heb bijvoorbeeld verschillende mappen dance. Pak je mijn map house classics, dan vind je hierin heel mijn house vinyl collectie van de afgelopen 16 jaar in terug. Dit zijn dus pak hem beet 5000 nummers. Wanneer je deze map opent in virtual dj, dan moet je eens proberen zonder muis (vind ik het fijnste, met bpm gebruik je gewoon geen muis) nummertje 4096 te pakken. Moet je dus 4096 keer op de knop rammen. Niet echt tof moet ik zeggen. Het is gewoon een kwestie van wenning hoogstwaarschijnlijk en meer werken met de muis, maar ik denk niet dat ik daar zin in heb.

--
Moderated by Lady Cameron
Sorry quizmaster no email address is allowed from a demo user
 

Inviato Wed 02 Feb 05 @ 12:31 am
Moderated by Lady Cameron
Sorry quizmaster no email address is allowed from a demo user

huh?
 

Inviato Wed 02 Feb 05 @ 12:33 am
Dat is nu eenmaal één van de regels op het VDJ forum
 

Inviato Wed 02 Feb 05 @ 11:41 am
ik moet zegen dat ik helemaal geen ervaring heb (huis, tuin, en keuken mixer)
maar wel zwaar lol van mn hercules console heb :)
ok ok ik geef toe dat t van een bartsmit kwalityd is
maar 2 jaar garantie maakt een hoop goed :)

p.s http://70.84.20.251:8002/listen.pls om mijn (hercules) mixen te checken (24/7) p

p.s. quizmaster wat is jou e-mail ? stuur ff naar mr_tactx@hotmail.com ;)

 

Inviato Wed 02 Feb 05 @ 2:49 pm
Dat weet ik, ik heb er alleen geen email adres ingezet. Daarom zei ik dus: huh?

Fredreset: mail is onderweg :)
 

Inviato Wed 02 Feb 05 @ 3:12 pm
ik heb precies de zelfde te koop voor precies de zelfde prijs :)

mail voor vragen naar :
quizmastertilburg@hotmail.com ?
 

Inviato Thu 03 Feb 05 @ 11:32 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)