Accesso rapido:  

Forum: Nordic Forum

Topic: Fråga om Virtual DJ 3 DJC Edition

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

lundemoHome userMember since 2009
Hej!

Jag ska köpa ett paket där jag får med Virtual DJ 3 DJC Edition.

Min fråga är vad för begränsningar den versionen har jämfört med den riktiga versionen?

Vad är det som saknas som ni tycker man borde ha med, jag är nybörjare och har aldrig haft en mixer eller dj.program förut..

Tack på förhand!

 

Inviato Sun 29 Nov 09 @ 12:22 pm
freppaPRO InfinityMember since 2002
Hej Lundemo !

Jag tror att du får kolla lite själv och jämföra olika versioner med varandra, det verkar finnas olika versioner till olika hårdvara/saker du köper.

Vad är det för paket du har tänkt köpa ?

Det första man ska tänka på är ju om man ska tjäna pengar/arbeta proffesionellt med programet och sakerna man köper till.

Där efter så får man ju lägga ribban vad man tänkt sig pengamässigt både på program och hårdvaran.

/F
 

Inviato Sun 29 Nov 09 @ 1:43 pm
lundemoHome userMember since 2009
Tack för svar!

Jag hade tänkt köpa en nybörjar mixer, denna: http://www.thomann.de/se/hercules_dj_control_mp3_e2.htm

Tanken är att bara börja mixa ihop olika låtar för hemmabruk, jag har inga större ambitioner att börja spela ute och så än,
så om jag formulerar om frågan lite så här kanske:

Vad tycker ni fattas eller är bra att ha som nybörjare som inte finns i detta program, alltså Virtual DJ 3 DJC Edition?

Det jag kommer på nu som jag vill ha är bara att den ska kunna spela in, spara och sen att den har samma funktioner ungefär som Provversionen av Virtual DJ... Vill helt enkelt ha alla lätta och användbara funktioner...

/Lundemo
 

Inviato Sun 29 Nov 09 @ 3:19 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
Hej .här finner du vad dom olika versionerna av vdj innehåller http://www.virtualdj.com/products/comparison.html .
Kontrollen du funderar på funkar bra , har en själv ..den innehåller ej något ljudkort så där bör du titta på tex ett maya 44 eller liknande .
Tror även att det finns uppgraderingspriser från den versionen som följer med kontrollerna till proversionen av vdj om du känner för att gå "hela vägen".

 

Inviato Sun 29 Nov 09 @ 10:16 pm
lundemoHome userMember since 2009
Tack för svaret putte!

Har gått och tänkt lite och nybörjare som jag är undrar jag då;

Varför behövs ett ljudkort? Vad är det som är bra/fördelarna med det?
Funkar det att köra utan ljudkort osv? Vad är skillnaden med att köra med eller utan ljudkort?

mvh
lundemo
 

Inviato Mon 30 Nov 09 @ 8:14 am
freppaPRO InfinityMember since 2002
Hej igen.

Utan ljudkort så kan du inte spela upp ljudet till en extern mixer (separata kanaler) eller liknande, dessutom så kanske det kan vara bra att ha ett ordentligt ljudkort som kan både skicka och ta emot signaler så du kan spela in dina set.

Sen så har du ju program till datorer som Audacity som kan spela in i vilket format du vill.

Vill bara säga att köpa det billigaste man hittar brukar göra en besviken i slutet..

/F
 

Inviato Thu 03 Dec 09 @ 3:55 am


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)