Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: geluidsterkte samples - Page: 1

Questa parte dell'argomento è obsoleta e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate

hdsonPRO InfinityMember since 2011
waarom zijn de samples bijna niet hoorbaar ook al staat de volume knop helemaal open in het samples gedeelte van de skin,
ik gebruik denon hc 4500 controller & mac book pro

alvast bedankt.
 

Inviato Mon 01 Oct 12 @ 9:41 pm
Ik vermoed omdat je muziek (van je decks) te hard staat. Die kun je namelijk wel veel harder zetten (met o.a. de gain) maar dat lukt met de samples niet.
Je kunt VDJ zelf de maximale gain van je muziek laten bepalen door in Config / Options de optie AutoGain op Auto + Remember te zetten. Dan blijft alles redelijk in balans met elkaar en overstuur je in ieder geval je uitgangen niet.
 

Inviato Tue 02 Oct 12 @ 1:09 pm
hdsonPRO InfinityMember since 2011
Het staat al lang op autogain met nog steeds hetzelfde resultaat,bij het draaien op normale geluidsterkte is de sample bijna niet te horen
 

Inviato Fri 05 Oct 12 @ 7:13 am
Is dat met de VDJ-samples of met eigen?
Je kunt ze proberen op te krikken met een audio-bewerkingspakket. Audacity is gratis. De functie daarvoor is Normaliseren.
 

Inviato Fri 05 Oct 12 @ 10:48 am
hdsonPRO InfinityMember since 2011
het zijn de vdj samples,zal het proberen op te krikken.

thanks
 

Inviato Sat 06 Oct 12 @ 1:45 am
hdsonPRO InfinityMember since 2011
hallo ben er een tijdje tussenuit geweest en heb nu geprobeerd om het volume van de vdj samples wat op te krikken met audacity,maar het prog herkent het formaat van de vdj sample niet.
ik heb ook geprobeerd eigen mp3 samples op te krikken,dat lukte wel met het prog audacity maar het resultaat is nog steeds hetzelfde,is bijna niet hoorbaar tijdens het draaien en het volume van de muziek staat zeker niet te hard en de gain staat op auto+remember zoals gezegd hierboven,het werkt alleen als ik de eigen mp3 sample inlaad in het andere dek en dan zo afspeel terwijl de muziek in het andere dek speelt maar dat is dan ook weer geen oplossing,graag enige info aub ?
 

Inviato Sat 30 Nov 13 @ 11:42 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
Hoi,
Ga naar settings/options en onderin staat "volume headroom".
Zet dit op 4 of 6 en het volume van je decks gaat zachter terwijl je sampler hetzelfde blijft.
Als je een sample maakt van een geladen track in een deck is de geluidsterkte van je sample wel afhankelijk van de standaard gain, ongeacht hoe je de gain instelt vdj neemt het orgineel op. Dus...wil je een sample maken zorg dan dat de track een goed level heeft.

suc6
 

Inviato Mon 02 Dec 13 @ 2:14 am
Dat je de standaard samples van VDJ niet kunt bewerken in Audacity komt door de extensie van het bestand: .vdj wordt inderdaad niet herkend. Je kunt de bestanden hernoemen door de .vdj-extensie te veranderen in .mp3
Maak wel even een kopietje van de originelen, zodat je ze niet kwijt bent als het mis gaat.
 

Inviato Tue 03 Dec 13 @ 4:10 am
Hallo iedereen,
heb beetje aanpassingsmoeilijkheden met vdj 8. Jarenlang gespeeld met vdj 7. Heb dan welgeteld 2 weken met Traktor gespeeld en het is toch niet mijn ding dus weg ermee. heb dus nu Vdj 8 gekocht. Speel er nu 2 weken mee en ben best tevreden maar ik zit met een paar vragen en hoop dat jullie kunnen helpen...
-Kan je volume regelen van de samplebank? zoja gaat dit voor elke sample appart of niet?
-Kan ik mijn browserlijst kleiner maken?
-Kan ik een extern toestel aansluiten om de samplebank te bedienen? Zoja wat raden jullie aan?
-Hoe neem ik een sample op? Kandit rechtstreeks naar de samplebank?

Of stel ik deze vragen best elk appart? Ik heb vroeger nooit gebruik gemaakt van het forum (wat ik beter wel had gedaan).
Gr, John

 

Inviato Sun 08 Nov 15 @ 10:09 pm
JohnDeSpae wrote :
Hallo iedereen,
heb beetje aanpassingsmoeilijkheden met vdj 8. Jarenlang gespeeld met vdj 7. Heb dan welgeteld 2 weken met Traktor gespeeld en het is toch niet mijn ding dus weg ermee. heb dus nu Vdj 8 gekocht. Speel er nu 2 weken mee en ben best tevreden maar ik zit met een paar vragen en hoop dat jullie kunnen helpen...
-Kan je volume regelen van de samplebank? zoja gaat dit voor elke sample appart of niet?
-Kan ik mijn browserlijst kleiner maken?
-Kan ik een extern toestel aansluiten om de samplebank te bedienen? Zoja wat raden jullie aan?
-Hoe neem ik een sample op? Kandit rechtstreeks naar de samplebank?

Of stel ik deze vragen best elk appart? Ik heb vroeger nooit gebruik gemaakt van het forum (wat ik beter wel had gedaan).
Gr, John



Hey hey....Misschien leuk om te zien deze Tuts.....Kan je een hoop uit halen..
http://www.virtualdj.com/forums/190579/General_Discussion/VirtualDJ_8_-_Tutorial_Videos.html
 

Inviato Tue 10 Nov 15 @ 6:43 pm
Hoi, John,

welkom bij de club. Goede keuze!

In de link die Henny je heeft gegeven staat onder andere een goede uitleg over de sampler. Een deel van je vraag mbt de sampler wordt daarin beantwoord. Een stukje uit die video over de volumes kan ik nog uitlichten:
De volumes kunnen individueel geregeld worden vanuit de sampler. Dit wordt uitgelegd. Ik geef echter de voorkeur aan een centraal te regelen volume. Ik heb de sampler dus toegewezen aan een kanaal van mijn controller omdat ik eigenlijk vrijwel altijd een 2-decks configuratie gebruik. (ik heb een 4-kanaals controller) Dit kan je instellen in het Audio-menu in Config. Om thuis te experimenteren gebruik ik een mixer met 2 ingebouwde USB-gekuidskaarten. Die nemen elk 1 deck voor hun rekening. De sampler heb ik over de ingebouwde geluidskaart lopen, die weer is aangesloten op een vrije ingang op de mixer. Je hebt dus best wat vrijheid met je configuratie.

Je browserveld kun je smaller maken (de scheidingen tussen de velden kun je slepen). Wil je de hoogte aanpassen, dan kun je eens kijken naar een andere skin. Die kun je vrij downloaden. Deze hebben meestal ook een vaste hoogte maar er zijn skins bij die meer deck laten zien en minder browser. De afbeeldingen geven je meestal een goede indruk wat je kunt verwachten. Zie http://www.virtualdj.com/plugins/index.html?category=skins

Ja, je kunt een extra controller gebruiken om je samples te bedienen. Ik kan je niets aanraden (dat moet uiteindelijk een keuze van jezelf gaan worden) maar kijk eens naar een controller met uitsluitend drukknoppen. Een voorbeeld is de Novation Launchpad (3 uitvoeringen) of de Behringer CMD-LC1. Meer voorbeelden zijn hier te vinden: http://www.virtualdj.com/wiki/VirtualDJ8%20Controllers.html

Ja, je kunt samples maken door de Record-functie in de Loop-sectie te gebruiken. De uitleg hierover vindt je terug in de handleiding vanaf pag. 74: http://www.virtualdj.com/documents/Manuals/VirtualDJ8_User_Guide.pdf
Deze is ook terug te vinden op de PC waarop je VDJ hebt geïnstalleerd, in de map Mijn Documenten/Virtual DJ.

Succes!
 

Inviato Tue 10 Nov 15 @ 11:14 pm
Martin FourS wrote :
Hoi, John,

welkom bij de club. Goede keuze!

In de link die Henny je heeft gegeven staat onder andere een goede uitleg over de sampler. Een deel van je vraag mbt de sampler wordt daarin beantwoord. Een stukje uit die video over de volumes kan ik nog uitlichten:
De volumes kunnen individueel geregeld worden vanuit de sampler. Dit wordt uitgelegd. Ik geef echter de voorkeur aan een centraal te regelen volume. Ik heb de sampler dus toegewezen aan een kanaal van mijn controller omdat ik eigenlijk vrijwel altijd een 2-decks configuratie gebruik. (ik heb een 4-kanaals controller) Dit kan je instellen in het Audio-menu in Config. Om thuis te experimenteren gebruik ik een mixer met 2 ingebouwde USB-gekuidskaarten. Die nemen elk 1 deck voor hun rekening. De sampler heb ik over de ingebouwde geluidskaart lopen, die weer is aangesloten op een vrije ingang op de mixer. Je hebt dus best wat vrijheid met je configuratie.

Je browserveld kun je smaller maken (de scheidingen tussen de velden kun je slepen). Wil je de hoogte aanpassen, dan kun je eens kijken naar een andere skin. Die kun je vrij downloaden. Deze hebben meestal ook een vaste hoogte maar er zijn skins bij die meer deck laten zien en minder browser. De afbeeldingen geven je meestal een goede indruk wat je kunt verwachten. Zie http://www.virtualdj.com/plugins/index.html?category=skins

Ja, je kunt een extra controller gebruiken om je samples te bedienen. Ik kan je niets aanraden (dat moet uiteindelijk een keuze van jezelf gaan worden) maar kijk eens naar een controller met uitsluitend drukknoppen. Een voorbeeld is de Novation Launchpad (3 uitvoeringen) of de Behringer CMD-LC1. Meer voorbeelden zijn hier te vinden: http://www.virtualdj.com/wiki/VirtualDJ8%20Controllers.html

Ja, je kunt samples maken door de Record-functie in de Loop-sectie te gebruiken. De uitleg hierover vindt je terug in de handleiding vanaf pag. 74: http://www.virtualdj.com/documents/Manuals/VirtualDJ8_User_Guide.pdf
Deze is ook terug te vinden op de PC waarop je VDJ hebt geïnstalleerd, in de map Mijn Documenten/Virtual DJ.

Succes!

Bedankt Martin & Henny.
Ik probeer dit even allemaal uit.
Mss hebben jullie nog iets toe te voegen want ik ben vergeten zeggen dat ik meestal met dezelfde set up speel nl 2 pioneer cdj 2000 en rodec of pioneer mixer.
Dat is hetgeen altijd aanwezig is in de zaken waar ik speel.

In ieder geval nogmaals bedankt, ik probeer het allemaal uit ;-)
 

Inviato Wed 11 Nov 15 @ 10:01 pm
Hoi, John,

standaard spelen de samples af via beide decks. Het maakt in dat geval niet uit welke je open hebt staan. Mijn oplossingen komen uit het feit dat als je een sample afspeelt tijdens een overgang (en beide decks staan dan open) dat de sample dan ineens een stuk harder klinkt. Je kunt ze ook af laten spelen via 1 deck maar dan moet je er wel van bewust zijn dat dat deck open moet staan tijdens het afspelen. Het wordt allemaal een stuk simpeler als je meerdere opties hebt.
Je kunt overigens reageren door op het symbooltje midden onder de onderste post te klikken. Daarmee voorkom je dat de voorgaande post nogmaals in jouw post komt te staan.
 

Inviato Thu 12 Nov 15 @ 5:13 pm
Martin, eerst en vooral bedankt voor de hulp. Ben reuzeblij met de hulp op dit forum.Het mag gezegd zijn.
Ik ben er uit met de skins. Heb er enkele gedowned en ik heb hetgeen gevonden waar ik het best mee ben. In mijn geval de 'fruit' versie (main2/4 swap). Echt naar m'n zin. Kan ik echt helemaal naar m'n zin customizen :-). De samplebank kan ik nu ook al redlijk goed mee werken. Ik heb het gevonden voor appart kanaal te gebruiken dankzij je uitleg. Moet het nog uitproberen want heb het nog maar net gevonden maar dat zal wel lukken.
Dan... Novation interessert me enorm maar daar ben je dan toch weer angewezen om je virtuele draaiknoppen te gebruiken op je interface als je een effect activeert bvb echo. Dit is net wat ik niet handig vind. Voor samples zou het wel goed zijn. Misschien gaan voor een extern toestel alleen voor m'n effecten? Indien je daar nog iets van raad zou kunnen meegeven?
Wou toch nog even meegeven dat ik echt blij ben dat ik opnieuw VDJ heb gekozen. Ik voelde me als een visje in het water vannacht tijdens m'n set. ;-)
Grtz...
 

Inviato Sun 15 Nov 15 @ 2:49 pm
Kijk eens naar de novation launch control midi, of de Akai LPD8..
Ook nog Traktor F1, ....
 

Inviato Mon 16 Nov 15 @ 7:51 am
Hoi, John,

zoals ik het nu begrijp, gebruik je nog een muis en toetsenbord om VDJ te bedienen. De Novation (of de Akai LPD8) zijn inderdaad bakken met drukknoppen. Prima geschikt als je inderdaad een bak met samples snel voorhanden wilt hebben maar minder als controller voor de rest, Is dus meer bedoeld voor erbij. Wil je je opties voor de toekomst bekijken, neem dan eens een kijkje in de lijst met controllers die standaard door VDJ worden ondersteund. Dat zijn er inmiddels zo veel, dat je bijna geen controller meer kunt kopen die niet werkt..... De meeste van deze controllers maken dat je met je PC net zo makkelijk werkt als met twee CD-spelers en een mixer: http://www.virtualdj.com/wiki/VirtualDJ8%20Controllers.html
 

Inviato Tue 17 Nov 15 @ 11:59 pm
Bedankt voor de tips. Ik check het allemaal even en laat dan in ieder geval weten wat de uitkomst is geworden.
Thanks 4 the feedback :-)
 

Inviato Thu 19 Nov 15 @ 7:44 pm
ah okee, had niet door dat je nog geen controller had. Dan zijn er idd betere controllers dan diegene die ik had voorgesteld.
Diegene die ik had voorgesteld zijn ideaal als extra controller. ik heb bv nog een Novation launchpad, en die heeft enkel druktoetsen. Is lastig.
De twee die ik aanhaal hebben zowel druktoetsen als draaiknoppen, ideaal om de sampler te bedienen naast mijn cdj's.
 

Inviato Thu 19 Nov 15 @ 8:01 pm
Wel het is eigenlijk zo dat ik meestal met pioneer nexxus 2000 draai. Discobar is altijd aanwezig in de zaken waar ik draai. Ik ben geen thuis DJ maar wil met de tijd wel een controller kopen om thuis een beetje aan de slag te gaan en zelf remixes enz te maken. Waar het mij vooral om gaat is dat ik een toestel kan vinden waarmee ik m'n samplebank en effecten feilloos kan bedienen. En eventueel zelf samples/loops maken ;-)
 

Inviato Mon 23 Nov 15 @ 7:19 pm
Ik heb de Novation Launch Control MIDI studio controller besteld. Ik zal hierover feedback geven. Bedankt aan iedereen op het forum voor de tips :-)
 

Inviato Wed 25 Nov 15 @ 12:26 am
87%