Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VIRTUAL DJ met XDJ-R1 - Page: 2

Questa parte dell'argomento è obsoleta e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate

Volgens de accountgegevens heb je VDJ LE voor de WeGo. Die werkt ook alleen met de WeGo. Daar kun je de R1 wel op aansluiten, maar dat werkt inderdaad niet.
Als ik het verkooppraatje van Bax goed begrijp, kun je wel VDJ voor de R1 downloaden vanaf de site van Pioneer. Daar zal je (bij de R1) een papiertje hebben gekregen met een serial voor VDJ. De korte route is hier in je account dat serial number bijvoegen en dan kun je hiervandaan de laatste versie downloaden. Heb je het serialnumber niet gekregen van Pioneer, dan zou ik sowieso eens op hun site kijken, de R1 registreren en kijken wat de dan wordt aangeboden.

In Pro moet'ie ook werken: http://www.virtualdj.com/wiki/XDJ-R1.html
Die Pro is alleen geen geregistreerde versie, dus da's garantie tot je netwerkkabel....
 

Inviato Tue 06 May 14 @ 11:19 am
Bij de aankoop van de R1 heb je recht op een Le versie van VDJ , de Serial nr staat op een sticker aan de onderkant van het apparaat

Grts
 

Inviato Tue 03 Jun 14 @ 2:17 pm
salindPRO InfinityMember since 2014
hallo, ik heb een controller xdj-r1en de virtual dj LE , ik heb de upgrade van de pro gedaan voor 20 dagen proef, onlangs heb ik deze dan ook aangekocht omdat er veel meer mogelijkheden zijn , nu wil ik deze afspelen met mijn controller xdj-r1 doch werkt het niet!! ik ben naar mijn licenties geweest en daar wordt naar mijn "keycode" gevraagd om dan door te gaan naar" ontgrendel mijn dj-r1 " mijn keycode van de net aangekochte pro 8 versie kan ik nergens terug vinden , toch raar! weet u hier raad mee?
 

Inviato Wed 04 Jun 14 @ 4:26 pm
Yep. Je licentiecode werkt niet in V8. Niet schrikken, dat hoort zo.
In deze post heb ik het een en ander aan verschillen tussen V7 en V8 uitgelegd: http://www.virtualdj.com/forums/188609/Dutch_Forum/Virtual_DJ_8_is_live__een_paar_zaken_zijn_anders_dan_je_bent_gewend_.html
Voor jou is het volgende van belang:

Martin FourS wrote :

- Er is geen Serial Number meer. De versie die je download is 1 versie, waarvan de functionaliteit afhangt van je status op dit forum. Ben je dus een No Licence User, dan opent VDJ als de Home Free Edition. Ben je Pro Infinity-user, dan werkt V8 als Pro Infinity-versie met alle opties. Daartoe moet je, na het installeren, bij de eerste keer starten verbinding hebben met internet. Er wordt gevraagd om je gebruikersnaam en wachtwoord welke je hier ook gebruikt in het forum. Aan de hand van het antwoord van de server na inlog start V8 op in de goede uitvoering.


Zorg dat je controller is aangesloten en aangezet voordat je VDJ opstart. Na het starten en registreren van de software (invoeren van je gebruikersnaam en wachtwoord dat je ook op dit forum gebruikt) zal je controller waarschijnlijk direct worden herkend.
 

Inviato Wed 04 Jun 14 @ 5:43 pm
Beste,

Ik heb zonet de Pro-licence aangeschaft van VDJ. Nu heb ik men XDJ-R1 eraan hangen en alles blijkt op eerste zicht naar behoren te werken. Enkel krijg ik op de spelers hun display gaan track info. Weet hier iemand raad mee?

Thx,

Dj MoTo.
 

Inviato Sun 08 Jun 14 @ 11:36 am
Voor zover ik nu kan nagaan (Hardware-forum) gaat dat (nog) niet. Uit de antwoorden blijkt dat dit iets is dat Pioneer met een firmware-update zou moeten oplossen. Houd de Pioneer-fora eens in de gaten. Misschien dat daar meer over te vinden is. (BTW: De R1 is, zo te zien, ontwikkeld ism Traktor. Uit het verleden blijkt dat Pioneer dan nogal stug is in het aanpassen van de firmware voor andere software)
 

Inviato Mon 09 Jun 14 @ 10:33 am
hallo experts,

ik heb mijn xdj-r1 aangesloten op de laptop van xdj-r1 de laptp bedienen gaat uitstekend, maar het geluid van de laptop over de xdj-r1 werkt niet. moet ik een speciale geluidskaart hebben of dien ik bepaalde instellingen in teregelen, ik werk met virtual dj le, ik hoor graag of jullie tips hebben?
 

Inviato Tue 17 Jun 14 @ 3:55 am
Waar heb je de speakers op aangesloten? De R1 heeft een eigen geluidskaart waarop je de speakers moet aansluiten. Via de laptop zal je niets horen.
(Afhankelijk van de mogelijkheden van je LE-versie kan het misschien worden ingesteld, maar dat is echt niet zeker)
 

Inviato Tue 17 Jun 14 @ 5:34 am
Ook ik heb hetzelfde probleem dat als eerste genoemd word,
De crush en noise werken niet en filter klinkt nogal apart.

In PC mode werkt doet hij alles nog redelijk maar in XDJ-r1 mode komt alles via kanaal 1.

Ik heb van alles al geprobeerd met instelling maar niks werkt.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

Gr Niels
 

Inviato Fri 27 Jun 14 @ 3:19 pm
Niels,
komen je instellingen overeen met wat er in de WiKi is uitgelegd? http://www.virtualdj.com/wiki/XDJ-R1.html
Als je maar 1 kanaal hebt wat werkt, kloppen je geluidsinstellingen niet.
De effecten die je noemt zijn waarschijnlijk interne effecten in de R1. Voor zover ik kan nagaan werken die alleen als je CD's afspeelt of muziek vanaf een USB-drive. Je kunt dus alleen de effecten die standaard met VDDJ worden geleverd gebruiken.
 

Inviato Sun 29 Jun 14 @ 2:36 pm
uhh ja de instelling komen bijna overeen alleen bij outputs staat er dat je external mixer moet selecteren, maar bij mij heb ik niet de keuze voor external mixer ik heb alleen de keuze voor single output en headphones.

Ow ja het zou mogelijk zijn dat die effecten niet met vddj werken maar als ik het effect filter gebruik klinkt dit heel apart vergeleken met als ik vanaf usb draai.

gr
Niels
 

Inviato Mon 30 Jun 14 @ 1:48 pm
N_van_Oosterhout wrote :
uhh ja de instelling komen bijna overeen....


Ik ben toch bang dat het daar mis gaat. Heb je de (laatste versie van de) Pioneer ASIO-driver geïnstalleerd?
http://pioneerdj.com/support/product.php?c=2943&lang=en&p=XDJ-R1&t=250

Het filtereffect is anders omdat je, vanaf een USB-drive, met het interne filtereffect werkt, en met VDJ met het effect uit de software. Het zijn dus 2 verschillende filters. Wat je met apart bedoelt weet ik niet, ik heb het verschil niet gehoord. Ik moet dus van je beschijving uit gaan.
 

Inviato Mon 30 Jun 14 @ 6:12 pm
Zou het ooit lukken met een idee van jullie? Ik heb mijn xdj r1 aangesloten op mijn pc via een usb poort om te mixen met het progr. vdj le. Maar mijn speakers heb ik aangesloten op de master output ingang van mijn dj controller. Ik hoor het geluid van mijn pc en dj controller ook uit mijn headphone. maar als ik op voorbeluisteren geel lichtknopje figuurtje headphone drukt hoor ik nog steeds het geluid van mijn pc en dj controller allebeide spelen op de achtergrond uit mijn headphone. Het geeft geen teken dat ik het geluid alleen uit mijn dj controller kan horen en uitzetten. het lampje gaat wel aan en uit. Is het omdat er misschien twee geluidskaarten met elkaar overheen komen? Ik snap dat wel. Maar is er een oplossing hiervoor? via usb stick werkt alles wel zoals je wilt. Maar als ik in de toekomst miscchien een beetje live wil mixen en een laptop wil gbruiken daarbij vdj le en mijn dj controller? Hoe kan ik dat het beste installeren. Zou toch kunnen? Soms zie ik op video's hoe men met dat alles werkt?? Gr. Gilberto
 

Inviato Sat 22 Nov 14 @ 6:02 am
Heeft iemand misschien een goede oplossing? Hoe ik met de xdj r1 en pc mijn eigen mix kan opnemen? Ik heb mijn rca stekker in mijn master output en doorverlengd naar mijn speakers. en mijn usbstekker in mijn pc via mijn xdj r1. Ik weet wel dat het in de pc - mode wel kan met vdj! Maar op de mode - xdj r1 en usbstick weet ik het niet? Gr. Gilberto
 

Inviato Sun 23 Nov 14 @ 8:49 am
Ik denk dat het ook een beetje aan het geluidskaart van mijn pc ligt! In vdj conf. geeft hij een 4.1 sound card aan. Dan denk ik dat ik misschien een geluidskaart van 5.1 moet kopen.
 

Inviato Sun 23 Nov 14 @ 11:24 am
Voor de instellingen van je R1 met speakers om "normaal" te kunnen mixen: http://www.virtualdj.com/wiki/XDJ-R1.html
Belangrijk verschil is de PC-mode of External Mixer-mode. Ik heb het idee dat je die 2 door elkaar gooit. In ieder geval moet de R1 als geluidskaart worden gekozen. Die heeft standaard 2 stereo (4x mono) uitgangen dus een 5.1-geluidskaart is niet nodig.

Om in PC-mode op te kunnen nemen moet er een ingang worden aangemaakt in je Setup van VDJ met als kenmerk "Record Loopback" Deze moet worden toegewezen aan een ingang en uit mijn hoofd zet je die op een ingang van je interne geluidskaart.
Om in External Mixer-mode op te kunnen nemen moet je een uitgang van je R1 (Record Out) aansluiten op een ingang van je PC. In VDJ moet je dan wederom een Record-Loopback aanmaken met als ingang de interne geluidskaart. Zie ook: http://www.virtualdj.com/images/pdf/VDJ7_Audio_Configuratie_Gids_Dutch.pdf
(Let op: Je hebt een LE-versie. Niet alles in deze handleiding is van toepassing op de LE-versie)
 

Inviato Mon 24 Nov 14 @ 4:08 am
Één van mijn grootste vragen is opgelost vandaaaaaaaaaaaaaaagg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het was echt hard werken!!!!!!!!!!! All day All night!!!!!!!!!!!!!!!
 

Inviato Wed 03 Dec 14 @ 12:43 pm
ljcarloPRO InfinityMember since 2012
Hallo,ik gebruik sinds een jaar vdj pro en een pioneer XDJ-R1,heeft altijd perfect gewerkt tot vandaag.instellingen zo als altijd maar nu het probleem is dat Ceu/PLAY en SCHUFFEL totaal niet meer reageren en de rest wel,schuivers enz...,doe ik het via mac zelf is er geen probleem(single output) RA RA RA???
 

Inviato Thu 29 Jan 15 @ 7:29 am
ljcarloPRO InfinityMember since 2012
ljcarlo wrote :
Hallo,ik gebruik sinds een jaar vdj pro en een pioneer XDJ-R1,heeft altijd perfect gewerkt tot vandaag.instellingen zo als altijd maar nu het probleem is dat Ceu/PLAY en SCHUFFEL totaal niet meer reageren en de rest wel,schuivers enz...,doe ik het via mac zelf is er geen probleem(single output) RA RA RA???
Please HELP

 

Inviato Mon 09 Feb 15 @ 8:08 pm
Geen reactie van andere R1-gebruikers...
We hebben een handige verzamelpagina met links naar fabrikanten en "handige" software: http://www.virtualdj.com/forums/156389/Dutch_Forum/Handige_links_naar_software_en_fabrikanten.html
Daar is een link te vinden naar MidiMon, een programmaatje dat o.a. registreert of de MIDI-instructies van een knop doorkomen: http://obds.free.fr/midimon/
Als je dit hebt geïnstalleerd, laat het dan draaien en kijk of er data wordt doorgegeven als je op één van de niet-werkende knoppen drukt. Geen data betekent dat het probleem in je controller zit. Wel data betekent dat je mapping waarschijnlijk problemen geeft.
 

Inviato Wed 11 Feb 15 @ 3:18 am
82%