Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: De Perfecte BPM overgangen maken !! Hoe doe je dat ??

Questo argomento è obsoleto e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate.

JimboHome userMember since 2003
Dit forum is bedoeld voor DJ's die goed uitkunnen leggen hoe hun een perfecte bpm overgang maken, dus DJ's van Nederland laat je horen !!!
 

Inviato Mon 17 Mar 03 @ 5:23 pm
JimboHome userMember since 2003
Dan zal ik zelf mijn style maar even beschrijven voor degene die intresse heeft.

Neem 2 songs van ongeveer dezelfde bpm tempo. Luister op je koptelefoon naar een goede beat van de nieuwe plaat die je wilt gaan inmixen. Stel de nieuwe plaat in op een 8 beat loop en luister deze nauwkeurig na op de koptelefoon of je geen irritante beat slagen er tussen hebt zitten. Stel de gain van de nieuwe plaat bij (net zo hoog als de oude plaat). Dan zet de bass van de nieuwe plaat 2 tikjes zachter dan de oude plaat die je op dat moment hoort. Dan overfeaden op een mooi stukje en de oude plaat rustig de bas ervan terug laten lopen en de nieuwe plaat bij draaien, oftewel de perfecte overgang !!!

 

Inviato Mon 17 Mar 03 @ 5:32 pm
tom134Home userMember since 2003
hoe doe je dat dan dat je t 1 ene nummer in je koptelefoon hoort en de ander gewoon hoort via je boxen van je computer.
 

Inviato Tue 15 Apr 03 @ 6:58 pm
misschien met 2 geluidskaarten.....
 

Inviato Fri 23 May 03 @ 3:28 pm
BacooHome userMember since 2003
Ik gebruik zelf een andere style.

Ik doe het namelijk zo:
Wacht met het nummer nog maar 1 minuut te gaan heeft. Zo rond die tijd (afhankelijk per nummer) hoor je zeg maar een kleine "tussen adem". In dit stuk in namelijk de beat voor zeg maar 2 sec. weggelaten en net als de eindstuk zeg maar in wild gaan haal je de beat van het oude nummer weg en speel je het nieuwe nummer af net zolang totdat het midden stuk begint. Dan stop je het oude nummer en ga je verder met de volgende.

Klinkt omslachtig maar is in feite best wel simpel.

Greetz

Bacoo
 

Inviato Tue 03 Jun 03 @ 9:21 am
Ja jongens, wat doen jullie allemaal moeilijk...
Ik gebruik Atomixmp3 nu al een jaartje of 3 en weet hoe je de perfecte overgang maakt; It's all about the cue. Als je een nummer goed gecued hebt precies op de eerste beat van een nummer (probeer wel zoveel mogelijk 12" nummers te mixen!) en dan zet je het eerste nummer aan.... luister gezellig mee en zoek ondertussen een bijpassend nummer. Op een gegeven moment zal het nummer zijn afloop 'beats' bereiken en op de eerste beat na de "tussenadem" start je het volgende nummer m.b.v. de "Magic" knop... Heel simpel.
P.S. ff belangrijk: op het moment dat je het volgende nummer instart zorg dan wel ff dat de gain gelijk is en dat je de bass van het andere nummer ff wegdraait... Tadaa! de perfecte mix is geboren... Groetjes van DJ Marliën :-))
 

Inviato Sat 07 Jun 03 @ 3:12 pm
JimboHome userMember since 2003
Nou dat met die hooftelefoon in gewoon intestellen in de config van atomix. Je moet dan wel een soundblaster 5.1 kaart hebben omdat daar 2 audio uitgangen opzitten.
Dan doe je je headphone in de zwarte input op de soundcard en klaar is kees !

Niet zo moeilijk dus, als je niet de hele versie van atomix heb kan het ook dan maak je hem eff full door een crack er overheen te zetten. stttttt

Greetz
 

Inviato Fri 13 Jun 03 @ 10:54 pm
BacooHome userMember since 2003
Hey DJ Marlien,

Wat jij zit te vertellen is dezelfde manier als ik al melde.

Of zit ik dan verkeerd????

Greetz

Bacoo
 

Inviato Tue 29 Jul 03 @ 7:36 pm
bavelHome userMember since 2003
he mensen
waarom zoveel gezijk over die mix
je kan je mix wel perfect vinden
maar kan altijd beter
probeer wat effecten te downloaden zoals flanger cut's en zo
ik draai in een digital discotheek in breda
en ze vinden die extra effect's prachtig
duszz

 

Inviato Sun 05 Oct 03 @ 6:03 pm
Hoe kan je 2 geluidskaarten geinstalleerd hebben op je computer ik heb namelijk 2 geluidskaarten maar die ouwe doet het niet
 

Inviato Sun 12 Oct 03 @ 11:38 pm
yo,mijn perfecte overgang creer ik door te horen waneer er een ander stuk begint,kijk er gaat de hele tijd een soort ritme door en als je een beetje oefend,kan je aanvoelen waneer het verandert,altans bij hardstyle.k weet niet wat voor muziek jij luistert,maar met een beetje oefening kan je het aanvoelen.ik switch hem over met de crossfader waneer het verandert aan het eind van een nmmr.bij mij gat het goed,ik gebruik amper loops en effecten.loops gebruik ik meer in het midden van een nmmr.ik regel vaak een zaaltje en ga daar draaien met atomixmp3.mijn manier is daar erg geliefd



Greetzz DJ X-TREME
 

Inviato Tue 29 Jun 04 @ 8:21 am
het is best wel gemakkelijk. alle muziek met beats bestaat uit een patroon van 8 beats (zie je ook wel in notenleer enzo ken je wel 1/4 , 2/4 ... die dingen) Dit patroon van 8 beats wordt constant herhaald. De 1ste beat en de 5de worden altijd lichtjes geäccentueerd (bijna onhoorbaar). Je zorgt er gewoon voor dat de 1e beat van die 8 van je nummer dat je gaat inmixen gelijk ligt met de 1 beat van de 8 van je nummer dat je aan het spelen bent. Zoals de andere al zeiden , als de beat ff wegvalt en dan weer begint is die 1e beat altijd ook de 1e van die 8. Dus als je het moeilijk hebt ze te herkennen kan je het zo doen.
greetz
 

Inviato Tue 04 Jan 05 @ 3:19 pm


(Vecchi argomenti e forum sono automaticamente chiusi)