Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ samen met Envivo DJ controler uit Aldi - Page: 1

Questa parte dell'argomento è obsoleta e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate

Hoi,

Ik ben nieuw hier en heb sinds gisteren de envivo dj controler aangeschaft.

Alles aangesloten en geïnstalleerd zoals in de handleiding en upgrade van de software gedaan.

Gisteren werkte alles normaal maar nukrijg ik enkel nog geluid uit mijn koptelefoon? De uitgang naar de versterker werkt precies niet meer?

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Graag jullie hulp.

Alvast bedankt.


 

Inviato Thu 19 Dec 13 @ 9:01 am
Probleem lag blijkbaar niet aan de DJ controler maar aan mijn versterker. Dus dit onderwerp kan al weer op slot.

Groeten
 

Inviato Thu 19 Dec 13 @ 4:26 pm
Hallo Filip,
Ik heb ook de envivo dj controller gekocht maar hij werkt niet.
Kan je mischien wat uitleg geven hoe dat je hem juist moet laten werken met Virtual dj?
Met vriendelijke groeten Bernd
 

Inviato Fri 20 Dec 13 @ 10:27 am
Bernd,

Ik had eerst wat problemen bij het opstarten, de software liep soms vast. Toen heb ik me hier geregistreerd met de code die bij de installatie cd zat . En bij de download de laatste versie gedownload. Sindsdien werkt het prima.

Heb je eerst de controller aangesloten via USB alvorens de software op te sarten?

Heb je bij config de juiste instellingen geselecteerd?

Eigenlijk heb ik gewoon stap voor stap de installatie gevolgd

Hopelijk kan je hiermee al iets verder..

Groeten Filip

 

Inviato Fri 20 Dec 13 @ 8:17 pm
Hallo,

Heb deze week ook de Envivo (ENV-1279) in de Aldi gekocht maar ik heb last van 'klik'-geluiden uit alle audio-uitgangen. Het eerste halfuur komt het praktisch niet voor, maar daarna zijn de kliks meer en meer te horen en na een tweetal uurtjes is er gewoon een klik om de 2 seconden.
Vooral uit de koptelefoon-uitgang zijn ze duidelijk te horen, wat zeer irritant is. Ben dan ook terug gegaan naar de Aldi om het toestel in te wisselen, maar bij het nieuwe apparaat was het opnieuw zo!

De rest van de controller werkt prima, maar het is wel zonde dat ik nu de vele audio-uitgangen niet kan gebruiken.

Hebben jullie hier ook last van?
 

Inviato Sat 21 Dec 13 @ 3:02 pm
Hallo,

ik kan geen controller vinden met het door jou aangegeven typenummer, wel de 1274 en de 1255 (die beiden dezelfde handleiding hebben) op de website van de importeur. http://www.teknihall.nl/index.php?id=1137&L=1
Gebruikelijk met dit soort "merkloze" Chinese controllers is de onvolledige handleiding. En met onvolledig bedoel ik o.a. het ontbreken van een sectie "Probleemoplossing". Als je nu wilt weten wat ons te wachten staat: Dit is het forumdeel over de vorige acties: http://www.virtualdj.com/forums/150048/Dutch_Forum/de_grote_aldi_aanbieding_dj_controller.html?search=Aldi&page=1

Je vertelt niets over je PC. Er zijn minimum eisen waaraan deze moet voldoen: http://www.virtualdj.com/products/virtualdj/index.html
Daarnaast is het zinvol alles af te sluiten dat je niet nodig hebt om met VDJ te werken: Browser, internetverbinding, virusscanner, email, programma's, enz. Tot slot dien je je PC te optimaliseren: http://www.virtualdj.com/wiki/Performance%20Issues.html (Zelf even kiezen tussen Mac of PC)
 

Inviato Sun 22 Dec 13 @ 6:42 am
Hallo collega's dj's,
Ik heb tevens een ENVIVO dj controler ENV-1279 vorige week gekocht in de Aldi maar heb een vraag : kan deze enkel aangesloten worden aan een laptop of ook aan een iPad ???
Iemand vertelde me dat een iPad geen 2 liedjes kan versturen naar de dj controler waardoor mixen niet kan ?!
Tevens ben ik op zoek naar een juiste kabel om de iPad aan te sluiten op de dj controler (voor zover deze beiden compatibel zijn natuurlijk) ...
Kan iemand mij adviseren in de goede richting ?
Dank hiervoor.
Groeten,
Vincent
 

Inviato Sat 28 Dec 13 @ 3:40 am
Er is geen VDJ voor je iPad, dus daar loopt je project al klem. Ik ben niet op de hoogte van software voor de iPad die met controllers zou kunnen werken.
Je zou in de handleiding of op de doos moeten kijken of het ding ook door je iPad herkend zou worden, maar ik geef het niet veel kans. Voor zover ik weet zijn er wel controllers voor de iPad gemaakt, maar daarvoor zou je andere fora af moeten zoeken.

Kijk bv eens bij DigitalDJ-tips: http://www.digitaldjtips.com/
 

Inviato Sat 28 Dec 13 @ 8:06 am
dewimper wrote :
Hallo,

Heb deze week ook de Envivo (ENV-1279) in de Aldi gekocht maar ik heb last van 'klik'-geluiden


Die kliks komen bij mij ook soms voor maar niet altijd. Na afsluiten en heropstarten zijn de kliks meestal weg. Maar dit heb je dus best niet voor op een feestje.

Ik heb nu vandaag wel al twee maal met volgende te kampen gehad:

Als ik de draaischijf op search zet en te snel draai dan valt mijn controler volledig uit en kan ik enkel nog vanop de laptop bedienen, nog iemand die dit heeft gehad?
 

Inviato Sat 28 Dec 13 @ 11:54 am
dirk58LE userMember since 2013
Ben maar beginneling en vraag mij af of ik gewoon een playlist kan maken die dan automatisch na mekaar aspeeld
 

Inviato Sun 29 Dec 13 @ 3:48 am
Ja, dat kan met "automix". Ik weet alleen niet of die functie met jouw LE versie ter bechikking staat.
 

Inviato Sun 29 Dec 13 @ 4:28 am
BatjeLE userMember since 2008
Hallo,

Ik heb dezelfde dj-controller van Envivo gekocht in de aldi. Echter mijn Laptop werkt onder windows 8.1. Alles lijkt normaal maar: geen enkele toets van mijn controller reageert. De lampjes en de rest wel. Met de muis reageert de VDJ le wel en ook de lampjes op de controller reageren.
Na een week zoeken en testen ben ik er achter gekomen dat het probleem blijkbaar bij windows 8.1 zou liggen, en dit voor heel veel midi controllers. De meeste fabrikanten stellen reeds nieuwe drivers ter beschikking maar bij EnVivo ofwel bij Teknihal reageren ze als of de controller defect is en geven ze een 'domme' reactie zoals eens opnieuw aansluiten of terug opsturen naar hen.
Is er iemand die mee een link naar nieuwe midi-drivers voor deze EnVivo p-1279 zou kunnen doorsturen?
Thx

Bart
 

Inviato Sun 29 Dec 13 @ 5:16 am
BatjeLE userMember since 2008
'automix' is niet beschikbaar in de LE Versie. Enkel in de home versie (niet te gebruiken met een controller) of in de pro versie

Greetz
Bart
 

Inviato Sun 29 Dec 13 @ 5:18 am
Ik heb zopas de dj controller gekocht van de Aldi, maar als ik virtual dj opstart dan gaan maar enkele lampjes op de controller aan.
Dan blijft het programma ook hangen en moet ik hem met taakbeheer afsluiten. Als ik dan de controller ertussen uitlaat dan werkt het programma gewoon. Ik heb alle minimum vereisten voor de pc en alle USB en andere apparaten werken goed. Ook heb ik in het downloadcenter alle laatste nieuwtjes gedownload.

Weet iemand wat er nog kan schelen? Mss is de controller gewoon stuk?
 

Inviato Sun 29 Dec 13 @ 10:32 am
PM van Christoff:

"Hallo

Ik heb mij zatertdag een dj controller gekocht in Maastricht in de aldi.Het gaat om een envivo env-1255.Ik ben een beginnende dj en krijg totaal niks aangesloten op mijn pc.kan wel op ps draien maar op het mengpaneel zelf niet.Mijn pc geeft aan als ik de usb aansluit dat de pc het apparaat niet kan herkennen.Kan ik gewoon met 1 laptop het mengpaneel ook bedienen of moet ik dan toch twee laptops aansluiten.Snap er niks van en zit met de handen in het haar.lol.

Kun jij mij helpen?

mvgr christoff"


Voor beiden (Niki en Christoff):
Als jullie een foutmelding doen, dan graag zo compleet mogelijk: Wat voor PC, wat voor besturing (Windows-versie), andere USB-kabel geprobeerd, andere USB-poort, enz.
Zoals Batje aangeeft werkt het ding niet onder Windows 8(.1). USB-controllers hebben zo af en toe ruzie met Logitech USB-apparaten (muis, toetsenbord, webcam, ...) dus zorg dat bij de installatie zo min mogelijk is aangesloten en dat geen andere software draait. (maar dat laatste lees je ook bij de installatie: moet je wegklikken)
Voor de rest: Lees de handleiding. Er staat ongetwijfeld hoe de controller moet worden aangesloten (iets dat niet eens kan op 2 laptops). Bij technische problemen met de controller (en dat zijn dit) is de servicedesk van Technihal helaas de eerste plek om vragen te stellen. Doe dat a.u.b.: ik hoop dat ze zelf eens moedeloos worden en stoppen met het op de markt brengen van dit soort crisisspul....

Graag geen PM meer over deze controller. Ik ben sterk geneigd ze ongelezen weg te gooien.....
 

Inviato Mon 30 Dec 13 @ 11:16 am
pc is van sony en heb windows 7.Als ik usb insteek geeft die aan dat hij het apparaat niet herkent.Welk stuurprogramma heb ik nodig dan.Dat is bij mij het enigste probleem
 

Inviato Mon 30 Dec 13 @ 11:32 am
Ik kan bij config niet de juiste dingen selecteren in de dropdownmenu's volgens aanbevolen in de Manual, het is onmogelijk om 1 deck uit de headphones te laten komen en 1 deck uit mn boxen ?
 

Inviato Mon 30 Dec 13 @ 12:05 pm
Ik heb, zoals al velen hier zo te lezen, de controller uit de aldi (kado gekregen). Ben er op't eerste zicht wel content mee, alleen de softwareversie LE is maar minnetjes. De playllist en automix functie is er idd niet bij, en dat is toch wel noodzakelijk vind ik. Nu heb ik vandaag de 20days trial PRO versie geactiveerd en daar zitten natuurlijk alle toeters en bellen op. Maar aangezien ik het maar zelden ga gebruiken ben ik na die 20dagen niet van plan om 240€ te gaan dokken voor die PRO versie. Ik dacht dan daarna over te schakelen op de gratis home versie (automix en playlist OK)....maar nu lees ik van BATJE dat die niet te gebruiken is samen met de controller?! Is dit werkelijk zo? Al geprobeerd mss? In dat geval zal het de betaalbaardere PRO basic versie worden.

En tav moderator MARTIN FOURS.... waarom liever geen postings meer over deze controller?
Echte amateurs (prutsers) zoals ik en anderen die ons ook wel eens willen amuseren zijn content dat we hier oplossingen kunnen vinden voor problemen die voor u mss zo klaar als een klontje zijn.

Mvg,
 

Inviato Mon 30 Dec 13 @ 1:07 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Flupke70 wrote :
... Ik dacht dan daarna over te schakelen op de gratis home versie (automix en playlist OK)....maar nu lees ik van BATJE dat die niet te gebruiken is samen met de controller?! Is dit werkelijk zo? Al geprobeerd mss? In dat geval zal het de betaalbaardere PRO basic versie worden.


Lees dit eerst : http://www.virtualdj.com/products/comparison.html
Pro Basic is betaalbaarder maar je kan zien dat enkel de PRO Full met je controller zal werken.
 

Inviato Mon 30 Dec 13 @ 5:51 pm
Lees dit eerst : http://www.virtualdj.com/products/comparison.html
Pro Basic is betaalbaarder maar je kan zien dat enkel de PRO Full met je controller zal werken.

Idd PEPEIS bedankt, nu zie ik het ook. Had die lijst al wel eens (vluchtig) bekeken..niet opgemerkt toen.

Maar bij deze wil ik u ook nog iets anders vertellen/vragen...het zit zo..
Een jaar of 5 geleden heb ik me de Hercules DJ Console MK2 gekocht, destijds 250€ en bewust niet de goedkope MP3 versie maar dus de MK2 omdat je daar meerdere inputs op kunt aansluiten. Ik zag het toen volledig zitten om me er op te gaan storten :) maar om allerlei redenen is dat toen een stillle dood gestorven.
Die software daarvoor VDJ 3-2 heb ik nog op ne oude laptop staan. Ik zie dat dat geen pro versie is, maar automix en playlist gaat er wel mee en mk2 console werkt wel. Nu dacht ik die software voor zover het kan gratis te upgraden en te gebruiken op deze nieuwere (aldi) console. Deze lijkt me fijner in bediening, het browsen vanop controller vind ik toch al handiger. Maar probleem is dat ik mijn licensie code niet meteen kan vinden. Kan ik die ergens in dat programma opvragen?? Ik heb al eens gekeken in al die settings maar kan het niet zo meteen zien. Enkel dat het de "virtual dj version 3.2 DJcontroler" is. Zoniet zit er niks anders op dan mijne zolder es ondersteboven te zetten op zoek naar die code.
Wat-hoe kan ik het best aanvangen met hetgeen ik hier voorhanden heb? Hopelijk is het je wat duidelijk.
Ja sorry het klinkt mss allemaal wat raar..maar deze keer wil ik er wel eens tijd insteken om alles op punt te zetten.
 

Inviato Tue 31 Dec 13 @ 2:48 am
28%