Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ samen met Envivo DJ controler uit Aldi - Page: 2

Questa parte dell'argomento è obsoleta e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate

Flupke70 wrote :
En tav moderator MARTIN FOURS.... waarom liever geen postings meer over deze controller?


Flupke, Martin schrijft "liever geen PM meer" - PM staat voor Personal Message - dat is dus geen gewone post maar een persoonlijk bericht in zijn persoonlijke brievenbus.
Posts en vragen horen op het Forum thuis -- dan kan iedereen meegenieten.

Happy New Year!



 

Inviato Tue 31 Dec 13 @ 3:35 am
Ah ok bedankt Bob...dan zat ik er (weer) naast, mijn excuses ivm die opmerking...al doende leert men :)

Ook de beste wensen aan iedereen!
 

Inviato Tue 31 Dec 13 @ 6:39 am
Poeh, Flupke,
Eens kijken of ik alles kan beantwoorden voor het eind van het jaar .... ;)

-1: LE is een kadootje (cadeautje). Je koopt een controller waar je niets aan hebt zonder software. Daarom doen ze er een Limited Edition-softwarepakket bij zodat je met je controller aan de slag kunt zonder meteen weer een berg kosten te maken voor een Full Pro-versie. Dat het niet alles kan is daarom niet meer dan logisch, want dan zou Atomix geen licentie meer verkopen.

-2: Wat je wilt met je verschillende LE-licenties en software gaat niet lukken. De LE-versie bij de controller werkt uitsluitend met die controller. Je MK2 zal dus niet werken met de LE-versie van de Envivo en andersom. Nogmaals: Gratis en gelimiteerd.

-3: Je licentiecode staat op het hoesje van de CD waar VDJ en evt de drivers op staan. Als je die niet (meer) hebt kun je je nog wenden tot de fabrikant (Hercules) met het serienummer van je controller. Misschien dat zij nog een stoffig dossier hebben met een goede code. Atomix kan deze in ieder geval niet voor je achterhalen. Je kunt hem (zoals eerder gezegd) alleen voor je Hercules-LE versie gebruiken.

-4: ff tot slot (ga de komende 24 uur even geen forum meer zien :p): De prijs van de controller en de afspraken met de fabrikanten van de controller bepalen wat je kunt met je LE-versie. Als voorbeeld: een iDJ2Go-controllertje heeft zelfs een LE-Light-versie i.p.v. een "normale" LE. Een controller van €1000,- krijgt echter een veel uitgebreidere versie van LE mee. Mocht je nu ooit besluiten dat dit je ideale hobby is en je schaft je een dure controller aan, dan is de upgrade naar de Full Pro ook een stuk voordeliger (tot 50% korting).

Geniet van je jaarwisseling en blijf heel. Dan spreken we elkaar volgend jaar weer.
 

Inviato Tue 31 Dec 13 @ 8:24 am
ik heb een probleem met mijn drivers: in het boekje staat dat je bij config bij sound card ook kunt kiezen tussen USB AUDIO MAIN en SB Live! audio (1400) maar dat staat er bij mij niet bij ik heb alleen maar de keuze tussen: primary sound driver,spaekers (control main),speakers (realteck highdefintition audio) en speakers (control headphone) weet iemand hoe ik de USB audio main en sb live audio driver kan hebben???

alvast bedankt
 

Inviato Wed 01 Jan 14 @ 6:07 am
Ik ben bang dat je het boekje niet te letterlijk moet nemen....
Als je zelf geen SB Live!-geluidskaart aan boord hebt kun je die ook niet selecteren. Dat is waarschijnlijk de geluidskaart die in de PC zit welke is gebruikt om screendumps te maken. Er zit echt geen SoundBlaster-chipset in de Envivo-controller.
De enige handleiding waar ik toegang toe heb ( http://www.teknihall.nl/uploads/media/EnvivoDJcontrollerP1243_01.pdf ) heeft het over een single output-kaart in standje Simple. Da's ook niet goed, want dan werkt je koptelefoon niet zoals het hoort. (Gemakzucht van Technihal: Als de geluidsconfiguratie niet zo ingesteld kan worden wordt doorverwezen naar dit forum. Duh!)

Je zou niets in hoeven stellen, omdat de sound setup in de LE-versie al goed zou moeten staan. Zonder deugdelijke handleiding wordt het gokken, maar, aan de hand van de info die je nu geeft, ik denk dat je moet selecteren:
Input: None
Outputs: Headphones en dan daarachter Master Out: Speakers (Control Main) en Headphones Speakers (Control Headphones)
Soundcard: Even uitproberen. Dat is niet duidelijk in je verhaal.
 

Inviato Wed 01 Jan 14 @ 7:23 am
Oke Bedankt man alleen hoor bij mijn koptelefoon om de 5 seconden een iritante klik weet jij wat je eraan kunt doen???
 

Inviato Wed 01 Jan 14 @ 9:54 am
en nee het licht niet aan myn pc
 

Inviato Wed 01 Jan 14 @ 9:56 am
BatjeLE userMember since 2008
Hallo,

Vermits ik al eerder vermelde op het forum is de EnVivo controller niet aan te sluiten op Windows 8(.1), waarschijnlijk omdat er ver keerde drivers in windows zitten. Is er iemand die wet of er al nieuwe drivers voor Windows zijn? De site waar de EnVivo controller naar verwijst, reageert niet.

Thx

Batje
 

Inviato Thu 02 Jan 14 @ 3:36 am
Zoals eerder gemeld:
Martin FourS wrote :
Bij technische problemen met de controller (en dat zijn dit) is de servicedesk van Technihal helaas de eerste plek om vragen te stellen.

De chipset is van een onbekend fabrikaat. Je bent dus volledig afhankelijk van Technihal. Als ze niet reageren, dan zou je het eens via een filiaal van de Aldi kunnen proberen. Je kunt het overigens ook per telefoon proberen. Het nummer staat op de website.

Ik heb overigens in een eerdere post al gemeld dat Omnitronic en KoolSound hetzelfde ding in het gamma hebben. Beiden blinken ook niet uit in servicevriendelijkheid (KoolSound heeft alleen foto's van het ding om te downloaden, verder niets) en of de driverset daarvan 100% werkt met je Envivo is nooit gegarandeerd.
 

Inviato Thu 02 Jan 14 @ 5:10 am
Hey,

Ik heb onlangs ook de dj controller env-1279 aangeschaft, maar bij mij werkt die zonder problemen op Windows 8.1. Ik had wel in Windows 7 (64x) problemen om de drivers te vinden. Maar ik denk niet dat dat aan de controller lag, maar eerder aan het Windows systeem, want ik had hetzelfde probleem bij alle nieuwe hardware die ik erop aansloot. Heb ook op men oude computer met XP getest, en daar werkt de controller ook zonder problemen. Dus compatibiliteitsprobleem met Windows 8.1 zal waarschijnlijk niet de oorzaak zijn.
Greetz

Batje wrote :
Hallo,

Vermits ik al eerder vermelde op het forum is de EnVivo controller niet aan te sluiten op Windows 8(.1), waarschijnlijk omdat er ver keerde drivers in windows zitten. Is er iemand die wet of er al nieuwe drivers voor Windows zijn? De site waar de EnVivo controller naar verwijst, reageert niet.

Thx

Batje

 

Inviato Wed 08 Jan 14 @ 1:15 pm
MessiBoyke wrote :
Oke Bedankt man alleen hoor bij mijn koptelefoon om de 5 seconden een iritante klik weet jij wat je eraan kunt doen???


Dit lijkt dus een algemeen probleem te zijn met deze (versie van de) controller. Zie mijn vorige post en die van filip287.
Aan jullie reacties te zien lijkt het mij dan ook een pure design-fout in de hardware ofwel een productiefout in een groot aantal van deze toestellen.

Ik heb het 'opgelost' door simpelweg de audio-aansluitingen van de controller niet te gebruiken, maar die van mijn laptop (heb er gelukkig 2, dus koptelefoon en main heb ik apart), maar als ik ooit een nieuwe laptop koop heb ik wel degelijk een probleem.
 

Inviato Thu 09 Jan 14 @ 7:40 am
Hallo,

Ik heb 2 vragen:

- Zou de envivo controller (env 1255) als standalone moeten kunnen werken met bijvoorbeeld 2 cd spelers of I-pods?
- Ik heb heb de controller met de usb aangesloten aan de laptop/pc en krijg wel stereo geluid als ik de muziek via Virtual dj afspeel, maar krijg alleen mono uit de line in. Ik heb zo'n beetje alle instellingen in Virtual dj geprobeerd (proversie). Is dit een fout in de controller?

Alvast bedankt!

Groeten C
 

Inviato Sat 11 Jan 14 @ 5:28 am
C,

wij bieden geen technische ondersteuning voor de controller. Door het ontbreken van een deugdelijke handleiding van het ding (voor de 1255 ontbreekt hij zelfs) kunnen we ook niet uitzoeken hoe hij in elkaar steekt. Ik moet je daarom doorverwijzen naar de helpdesk van TechniHal.
Dit geldt overigens voor beide vragen. Het is namelijk niet mogelijk in VDJ 1 kanaal mono te maken. Dat gaat meteen op voor alle kanalen.
 

Inviato Sat 11 Jan 14 @ 10:57 am
BatjeLE userMember since 2008
Hallo,

In een laatste hopeloze poging om mijn controller te laten werken heb ik een pc van een vriend geleend. Windows 8. USB inpluggen en off we go.
Het rot ding werkte onmiddellijk (via usb2 en via usb3). Die vriend reageerde ok en nu een update naar windows 8.1 en dood was de controller. Geen enkele toets werkte nog. Nu blijkt ook nog dat het moeilijk is om van windows 8.1 terug te gaan naar windows 8 ( het systeem doet moeilijk) maar via het herstelpunt lukte het uiteindelijk wel. Resultaat: controller nog steeds dood. Volgens die vriend (een systeem analist) worden bij een terugkeer naar een herstelpunt daarom niet alle drivers terug verwijdert. Na een volledige nieuwe set-up (zonder verbinding met internet en dus zonder updates) lukte alles weer.
Na rijp beraad toch alles terug naar de winkel. Als je van Technihall geen ondersteuning krijgt, kan ik mss beter een gekend merk kopen, (meer uitgeven maar wel een degelijke ondersteuning).

Batje
 

Inviato Sat 11 Jan 14 @ 5:52 pm
hallo ons zoontje heeft ook een envivo dj controller van de aldi hij wil deze nu aansluiten op zijn stereo met tulp in en uitgang , nu zag ik dat de DJ controller 3 uitgangen heeft rec rca , master rca en booth rca , weet iemand welke ik moet gebruiken groetjes
 

Inviato Tue 14 Jan 14 @ 7:57 am
Rec is letterlijk voor op te nemen, dus daar heb je geen volume controle etc. over via het paneel of de software.
Booth en master kan je beide gebruiken als uitgang.
Maar master best eerst aangezien je daar sowieso al minstens wat controle over hebt (kwa volume etc.) via de software, mogelijk ook via de controller.
 

Inviato Wed 15 Jan 14 @ 2:06 am
oke heel erg bedankt blasfemon maar mij lijkt het toch ook als je de faders gebruikt om harder en zachter je dat via het opnemen toch ook hoort dus komt dat toch ook uit de rec uitgang ?, weet in ieder geval dat ik dus niks verkeerds kan aansluiten of opblazen als ik de 3 uitgangen gebruik en zorgen dat uitgangs volume niet te hard staat nogmaals min dank
 

Inviato Wed 15 Jan 14 @ 7:37 am
hoi we zijn er bijna heb het hele forum nagelezen we hebben nu deze instelling maar wil de master uitgang gebruiken vanwege de master volumes

virtual dj instellingen:

- Inputs: None

- Outputs: Master: First card / Headphones: second card

Sound card: 2 Cards en dan Luidsprekers (USB audio main), en Luidsprekers (USB audio phone)

Op deze manier werkt dus de rec uitgang aan de achterkant

hoe krijg ik de master rca uitgang aan die doet het zo dus niet , deze instelling heb ik dus ook van het forum
groetjes hoop dat iemand me kan helpen
 

Inviato Fri 17 Jan 14 @ 11:04 am
Staat je Master Volume open? In de handleiding van de 1243 / 1255 zit die rechts bovenaan op de controller.
 

Inviato Sat 18 Jan 14 @ 9:31 am
hoi ja zowel master als booth volumes en schuiven natuurlijk geprobeerd , we hadden eerst wel geluid eruit maar toen deed de koptelefoon het niet en het geluid kwam er ook niet helder uit maar met deze instelling doet de koptelefoon het wel en alleen de rec uitgang booth en master weken nu niet en de gain alleen via de pc nu en die moet je steeds opnieuw instellen bij elke nieuwe plaat maar wil het graag via master hebben omdat ik bang ben dat hij anders zijn stereo opblaast groetjes en bedankt voor uw reactie
 

Inviato Sat 18 Jan 14 @ 12:45 pm
56%