Accesso rapido:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ samen met Envivo DJ controler uit Aldi - Page: 3

Questa parte dell'argomento è obsoleta e potrebbe contenere informazioni obsolete o errate

Daar hoef je niet bang voor te zijn. Het signaal uit de koptelefoonuitgang van de PC is nauwelijks harder dan dat uit de controller.

Waarschijnlijk is de geluidskaart in de PC de standaard geluidskaart. Dat moet veranderd worden in de geluidskaart van de controller. Dat heeft verder geen invloed op de werking van de PC: als je de controller af koppelt, wordt automatisch de interne geluidskaart weer geactiveerd.

Even afhankelijk van de Windows-versie (maar het lijkt allemaal wel op elkaar):
- Sluit de controller aan, maar start VDJ nog niet op.
- Klik met de rechter muisknop op het luidsprekersymbool in de system tray (Rechts onderin, in dat vakje met de klok)
- Kies "Afspeelapparaten"
- Klik dan 1 x op de USB Audio Main en klik dan onderin dat venster op "Standaard instellen".
- Klik op "Toepassen" en dan OK.

Nu nog maar eens proberen of het goed gaat.
 

Inviato Sun 19 Jan 14 @ 6:07 am
Hallo

na 30 seconden stopt de muziek op de controller. ik werk met windows 8 en de p1255

heeft iemand hier ervaring mee?
of een oplossing?

arjen
 

Inviato Sun 19 Jan 14 @ 9:07 am
Iets meer informatie zou handig zijn, om reacties als "niet op de Stop-knop drukken" te voorkomen.
Probeer de oplossing >>hier<< onderaan eens.
 

Inviato Sun 19 Jan 14 @ 1:12 pm
nee ban niet bang voor zijn koptelefoon maar om zijn stereo instalatie
 

Inviato Tue 21 Jan 14 @ 8:07 am
arjenwi wrote :
Hallo

na 30 seconden stopt de muziek op de controller. ik werk met windows 8 en de p1255

heeft iemand hier ervaring mee?
of een oplossing?

arjen


hallo

hij start het nummer op een van de tafels, maar na 30 seconden stopt het geluid

dan zie je dat het geluid nog loopt, maar verder gebeurt er niets,

kan dit aan een van de drivers liggen?

arjen
 

Inviato Tue 21 Jan 14 @ 2:47 pm
Heb je de link gelezen uit mijn vorige bericht?
 

Inviato Tue 21 Jan 14 @ 4:43 pm
Martin FourS wrote :
Daar hoef je niet bang voor te zijn. Het signaal uit de koptelefoonuitgang van de PC is nauwelijks harder dan dat uit de controller.

Waarschijnlijk is de geluidskaart in de PC de standaard geluidskaart. Dat moet veranderd worden in de geluidskaart van de controller. Dat heeft verder geen invloed op de werking van de PC: als je de controller af koppelt, wordt automatisch de interne geluidskaart weer geactiveerd.

Even afhankelijk van de Windows-versie (maar het lijkt allemaal wel op elkaar):
- Sluit de controller aan, maar start VDJ nog niet op.
- Klik met de rechter muisknop op het luidsprekersymbool in de system tray (Rechts onderin, in dat vakje met de klok)
- Kies "Afspeelapparaten"
- Klik dan 1 x op de USB Audio Main en klik dan onderin dat venster op "Standaard instellen".
- Klik op "Toepassen" en dan OK.

Nu nog maar eens proberen of het goed gaat.


Dank je hij draait nu beter
 

Inviato Sun 26 Jan 14 @ 4:24 pm
hoi mijn zoontje had hem eindelijk een beetje aan de praat maar nu zegt hij ineens steeds dit usb apparaat wordt niet herkent mist stuurprogramma en de geluidskaart van de laptop zegt dit apparaat werkt ok en er is ook geen nieuwere software voor en windows is ook up to date , hij deed het eerst wel en zo ineens niet meer heb ook de laptop terug gezet naar de datum waar hij nog wel werkte maar helpt allemaal niks iemand ervaring mee?
 

Inviato Tue 11 Feb 14 @ 4:41 pm
Probeer eens wat er gebeurt als je een andere USB-kabel gebruikt (leen hem even van de printer o.i.d.). Werkt dat ook niet, sluit de controller dan eens aan op een andere PC en kijk of hij daar wel wordt herkend. Als dat niet zo is, dan weet je dat je controller niet goed meer is. Dat betekent dat je met de controller en de aankoopbon terug kan naar de Aldi.

Doet hij het op een andere PC wel, dan kun je hem nog eens aansluiten op de PC waarop hij moet werken en daarna in Systeembeheer (kun je via Zoeken terug vinden) de USB-drivers en de USB-audiodrivers verwijderen. Die installeren opnieuw als je daarna de controller verwijdert en weer opnieuw aansluit.
 

Inviato Tue 11 Feb 14 @ 4:53 pm
ok bedankt voor de snelle reactie ga het morgen meteen proberen groetjes
 

Inviato Tue 11 Feb 14 @ 4:55 pm
sorry maar ik heb niet veel verstand van computers maar als ik de USB-drivers en de USB-audiodrivers verwijder , instaleerd hij die dan automatisch of moet je daar een drivers cd voor hebben want die hebben wij niet bij de laptop gekregen
 

Inviato Tue 11 Feb 14 @ 5:15 pm
Yep. Dat had ik al gemeld.
Martin FourS wrote :
Die installeren opnieuw als je daarna de controller verwijdert en weer opnieuw aansluit.


 

Inviato Tue 11 Feb 14 @ 5:27 pm
oke heel erg bedankt en oja misschien heb je hier wat aan maar op de een na andere dag werkte hij ineens alleen nog maar met de stroom adapter terwijl hij het in het begin zonder deed en toen begonnen de opstart problemen tot nu hij het helemaal niet meer doet groetjes en nogmaals bedankt vandaag weer verder proberen met je tips
 

Inviato Wed 12 Feb 14 @ 12:35 am
hey super hij doet het weer met een andere kabel , de kabel die erbij zit vond ik in het begin al raar zitten in de achterkant zat heel losjes en hij wil er ook met geen mogelijkheid fatsoenlijk in vandaag maar even een nieuwe kabel halen nogmaals bedankt hij is weer super blij
 

Inviato Wed 12 Feb 14 @ 12:50 am
Mooi zo. Succes.
 

Inviato Wed 12 Feb 14 @ 2:57 am
help ik ben geen zo n echte pc freak dus ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken als dit mogelijk is
ik heb alles van virtual dj op mijn laptop gezet en een update gedaan maar niets helpt als ik als ik het programma open kan ik wel muziek opleggen maar ik kan mijn geen enkele knop van mijn controller gebruiken zou iemand mij hierbij kunnen helpen ?

m.v.g. Gilles
 

Inviato Wed 05 Mar 14 @ 3:23 pm
Is er nu al iemand die weet hoe je de EVIVO-1279 (bij Aldi) gekocht aan de praat kan krijgen op een WIN 8.1 systeem?
Ik heb het al bij een win 8.0 systeem aan de praat gekregen, maar dat was niet mijn laptop.

Bij het opstarten vind VDJ het toestel terug en als je acties via de muis doet volgen de lampjes op de controller.
Maar vanuit de controller naar de laptop is er geen input mogelijk.

Ik lees hier ook in de post dat TekniHall hier 'brol' op de markt brengt, maar ik vind dat VirtualDJ hierbij ook een verantwoordelijkheid heeft.
Ze linken hun software aan dit toestel en dat was ook één van de redenen om het alsnog aan te schaffen. Als VDJ zijn naam 'hoog' wil houden moeten ze de moeite doen om zo'n zaken ook uit te testen vooraleer hun naam daaraan te koppelen.

Dus als iemand me kan helpen, heel graag.
 

Inviato Sat 10 May 14 @ 9:43 am
Wat je zegt over de verantwoordelijkheid van VDJ klopt niet: De controller wordt door de fabrikant geschikt gemaakt voor VDJ. De controller is een standaard MIDI of HID-apparaat waarvan de MIDI-acties door de fabrikant worden aangepast met een standaard mapping, zodat VDJ de juiste instructies ontvangt. De LE-versie wordt als een "kale" standaard versie aan de fabrikant geleverd en die zorgen dat VDJ en de controller elkaar verstaan.
Dat even terzijde....

De productpagina van Teknihall is belachelijk karig. Of de controller überhaupt geschikt is voor W8 of 8.1 wodt nergens vermeld. Wat wel op die pagina staat is dat de controller geschikt is voor USB2.0 Heb je de controller ook aangesloten op een USB 1 of 2-poort? Veel controllers werken nl niet op een USB 3.0-poort. Dat heeft te maken met de driverset van USB3-poorten. Een USB3-poort is herkenbaar aan een blauwe binnenkant van de aansluiting op je PC. Er worden tegenwoordig PC's verkocht met alleen maar USB3-poorten. Heb je ook zo'n apparaat, dan kun je proberem met een (powered) USB2-hub de controller alsnog aan de praat te krijgen.
 

Inviato Sun 11 May 14 @ 8:58 am
ik heb en dj controller 1279 van envio , maar ik heb en groot probleem . ik vind mijn virtual dj cv niet meer en kan het programma ni instaleren . en ik heb de code ook niet meer . kan iemand mij erbij helpen aub ?
 

Inviato Thu 13 Nov 14 @ 5:12 am
Nee, helaas niet. Je had de software direct moeten registreren hier op de site, dan had je de meest recente versie ook hier kunnen downloaden. Dat is nu niet meer mogelijk.
Je kunt proberen contact op te nemen met TechniHall (de importeur) Houd je serienummer van de controller bij de hand. Met een beetje mazzel kunnen zij de licentiecode van de software opgraven.
 

Inviato Thu 13 Nov 14 @ 6:41 am
83%